Android tablet?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Grimster, 31 aug 2011.

1. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Hej på er!

Jag är lite av en tekniknörd men vill ändå att mina prylar ska ha något bra användningsområde.

Jag skulle behöva lite hjälp med att rada upp diverse olika användningsområden av en tablet då jag har svårt att hitta några som rättfärdigar prislappen på dom idag. :)

Enda egentliga användningsområdet jag kommit på själv är barnen som kan få spela på den men då skulle jag ju lika gärna kunna köpa ett Nintendo DS som antagligen skulle vara roligare. :)

Så hjälp mig gärna komma på tillfällen då det är bra att ha en tablet? Notera att jag har en androidlur så det ska ju gärna vara nåt telefonen inte grejar. :)

2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag funderar på att köpa en för att ha på föreläsningar och kunna titta på powerpointen eller pdfen de kör på projektorn i den och kunna anteckna på den. Är det möjligt, finns det program för att rita/amteckna på en pdf? Går det att stänga av så att taben bara känner av en eventuell penna och inte min hand?

Finns dessutom klienter för att prenumerera på dags/kvällstidning i dem, vilket kan vara nice ;)

3. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER