Problem: android tangentbord

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av scarecrow88, 6 sept 2012.

1. scarecrow88

scarecrow88 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej.
    Har ett störigt problem med "word prediction" i min galaxy nexus, Varje gång jag skriver orden "gmail" eller "gjorde" med små bokstäver skrivs det ",mail" och "florde" och det är omöjligt att få det att bli rätt, förutom om jag skirver "g"et med stor bokstav.
    Det som är mest konstigt är att om jag e.x skriver det på facebook eller sms till någon så får personen fram rätt ord dvs "gjorde" medan jag läser det som "florde" och om denna person skriver samma ord till mig så får jag det som "florde" medan personen verkligen skrev "gjorde".
    Jätte konstigt jag vet, blir nog bara trollad av google eller något, men fan vad strörigt :P. detta inträffar på alla appar för övrigt och oavsett vilket tangentbord jag använder (swiftkey, slideIT, android).
    kan ej skriva mail till gmail konton längre pga problemet, "@gmail" blir "@,mail" :mad: har jelly bean.

2. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Har du provat att tömma "Användarens Ordlista" under inställningar/tangentbord ?

3. scarecrow88

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ja, i language and input har jag stängt av spell checker och wipeat all historik i alla mina tangentbord, även wipe data genom titanium backup i sms m.m.

4. scarecrow88

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

någon som kan gissa hur detta har hänt?