Android-telefon likknande Samsung Jet

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid_306, 6 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid_306

Droid_306 Guest

Hej. Jag har idag en Samsung Jet som jag är väldigt nöjd med. Men nu skulle jag vilja ha en Android-telefon. Jag har läst en del recensioner av olika telefoner, både här och på andra platser, men jag har inte hittat någon som verkar vara rätt för mig.

Jag vill ha en telefon med ungefär samma storlek som Jet. Och jag gillar verkligen skärmen på den. Dock verkar de flesta telefoner med ~3.1" skärm ha betydligt lägre upplösning än min (480x800). Har Samsung Jet extremt bra skärm, eller finns det någon anledning till att de flesta Android-telefoner har sämre upplösning.

Något annat som jag gillar med Jet är att jag inte behöver ta ut den ur fodralet för att kunna svara på ett samtal. Det här verkar dock inte vara så vanligt.

Helst av allt skulle jag vilja ha kvar min Jet, fast med Android OS. Så frågan är, finns det någon Android-telefon som har liknande egenskaper som Samsung Jet?

--
    /Peter Welzien

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det finns inte mig vetande någon android telefon med den upplösningen på en skärm som är mindre än 3.5tum.

Ett alternativ för dig om du gillar samsung är kanske samsung wave. Den har visserligen inte android utan Bada som är samsungs eget smartphone operativsystem.

Har testat den en del själv och jag tycker faktiskt att den verkar vara riktigt trevlig. Snabb och med bra skärm. Samma processor och skärm som sitter i den finns även i samsung:s galaxy s fast skärmstorleken skiljer. Samt att wave är både snyggare mer gediget byggd enligt mig och har en fotolampa och en dedikerad kamera knapp som galaxy s saknar.

Samsung wave har den upplösningen du söker också 800x480. På en skärm som är 3.3tum och super amoled.

Den är väl egentligen tänkt att vara en uppföljare till samsung jet med tanke på att den har bra hårdvara osv. Det din jet klarar av klarar den av fast gör det bättre när det gäller prestanda. Andra sakerna vet jag ej men du kan ju kolla upp det med samsung.

Den har dessutom ett eget smartphone os som inte jet har och på så sätt har den även en egen app butik som ska vara rätt bra och påminna en del om androids sett till funktionallitet och utseende.

Systemet är även likt android på andra sätt också. Jag skulle rekommendera dig att testa den iaf. Gillar du den inte så är det ju inget mer med det. Då får du antingen vänta på en android lur med bättre upplösning till en lägre skärm eller slå till på en större modell än vad du vill eller en med lägre upplösning.

en liten review http://www.youtube.com/watch?v=R2nVXhuFbAs

3. Droid_306

Droid_306 Guest

Tack för svaret. Dock så vill jag gärna ha en telefon med just Android. Så det verkar som att jag får nöja mig en skärmupplösning på 320x480. Utbudet på telefoner med den upplösningen är ju dock ganska god. Då skulle jag vilja ha någon med ungefär samma yttermått som Jet, som jag tycker är alldeles lagom stor.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Samsung Jet: 53,5 × 108,9 × 11,9 mm
    Sony Eric X8: 55 × 99 × 15 mm
    HTC Wildfire: 60,4 × 106,75 × 12,19 mm

Wildfire har ännu kassare upplösning.

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Spica och Jet har rätt så lika mått och former.

6. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

tycker du borde kicka på Spican

överlag väldigt liknande yttre design med knappar etc. skärmen är dock "bara" på 320 x 480

7. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    ZTE Blade har 3.5"-skärm (med 480x800 pixlar) men har trots den större skärmen yttermått som bara är marginellt större än Jet. 2 mm bredare och 7 mm längre, men en hårsmån tunnare.

8. Droid_306

Droid_306 Guest

Men Blade har vad jag förstår riktigt taskig ljudkvalitét. Och jag använder trots allt telefonen mest till samtal. Så jag tror att jag skaffar en X8 istället.

9. Droid_306

Droid_306 Guest

Hm. Efter att ha läst recensionen av X8, så är jag inte lika säker längre. Det som skrämmer mig är den dåliga GPS:n. Jag hade hoppats kunna använda telefonen när jag är ute och springer för att få reda på hastighet och sträcka.

Det verkar som att jag får fortsätta leta efter en lämplig telefon.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.