Android telefon UTAN kamera.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av gislemark, 4 jun 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gislemark

gislemark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På min arbetsplats är det förbjudet med kamera, (jobbar med kärnkraft)
    Säkerhetskontrollerna är MANISKA.

kalleboston gillar detta.
  2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

En klassisk lösning vid den typen av arbetsplatser har väl varit att slå en spik in i telefonens kameraobjektiv. Hur har dina kolleger gjort med sina telefoner?

m v h Henrik

kalleboston gillar detta.
  3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    http://asia.cnet.com/roundup-android-smartphones-without-cameras-62219986.htm

Tveksamt om någon av dem går att köpa i Sverige men med lite tur kanske det går att importera.

Känner mig tveksam till spik-i-objektivet idén. Du måste nog lyckas kvadda kamerasensorn också och dessutom inte förstöra något annat. Sist men inte minst övertyga säkerhetspersonalen om att kameran (eller kamerorna om den även har en front kamera) är helt obrukbara. Det är nog bättre om det går att få tag i en modell som faktiskt tagits fram för denna typ av arbetsplatser och få modellen godkänd. Någonting säger mig att det finns en del byråkrati som måste tillfredsställas innan telefonen godkänns.

Om det handlar om att det arbetsgivaren som skall köpa en telefonmodell till sina anställda så kanske det t.o.m. går att få en svensk operatör göra en specialbeställning från t.ex. LG eller Huawei som båda är märken som många svenska operatörer redan har i sitt sortiment. Ska du köpa privat så kolla på eBay, har du tur går någon av dem att få tag på där.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.