Android telefoner med fysiskt tangentbord.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kenho, 11 mars 2010.

1. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej alla androiddiggare :-)

Jag har letat och väntat efter en androidtelefon med fysiskt tangentbord som kan ersätta min sony experia x1. Jag vet ju att det finns några ute, t.ex motorola milestone, Lg ??? telefonen och xperia x10 pro bland annat. Milestone telefonen är helt i min smak, men eftersom jag måste beställa den från utlandet går det bort (dvs om den går sönder, måste byta batteri etc blir det krångligt). Lg telefonen har usla specs och gammal android version. x10:an tycker jag inte verkar helt bra och inte riktigt i min smak.

Så nu till några frågor.
    Det verkar som att fysiska tangentbord på dessa telefoner inte är så populärt längre, alla måste härma iPhone:en, är det så? jag menar vem vill ha fulla skärmen med pekfingerflott, egentligen?

Vet ni av några rykten om nya telefoner som kommer? från htc eller liknande med fysiskt tangentbord. Jag vill ju såklart att processorn skall vara så snabb som möjligt, för att kunna hålla länge. Snapdragon 1ghz processorn är ju "det senaste" så där nånstans ligger mina specs.

Tackar för ett bra forum!

2. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har en Milestone köpt genom Expansys. Själv har jag inte haft några problem med telefonen så jag kan inte uttala mig om supportärenden via Expansys, men det finns säkert andra som kan göra det. Att köpa extra utrustning är dock inga som helst problem. Expansys levererar snabbt och dessutom finns mängder av tillbehör på Ebay. Har köpt fodral, batteri, bilhållare, kablar utan problem, visst man får vänta ca 2 veckor på leverans men priserna är i gengäld väldigt bra.

Själva telefonen är jag supernöjd med. Bra kvalitet, tangentbordet fungerar utmärkt. Hyfsat gott om möjligheter att modda den för att förbättra den ytterligare, jag tror personligen på att Motorola kommer att sköta uppdateringarna ordentligt eftersom dom är helt beroende av sin Android serie för att överleva.

// Suzpel

3. gudas

gudas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 mini
    HTC lär säkert spotta ut en med tangentbord snart som har samma spec som Desire.

Om jag spekulerar lite så tror jag att tangenbordstelefoner siktar främst på företagsand
    vändare och då är det oftast Windows Mobile som gäller. Android är nog inget som företagen plockar in i dagsläget. Men med den hastighets som Android utvecklas lär detta förändras längre fram.

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är i samma situation som dig och vill också ha en Android-telefon med fysiskt tangentbord, tyvärr finns det ingen som är prisvärd just nu. Dels för som du säger så är den enda lockande (för mig) Milestone, och import på så dyra produkter går fetbort för mig. Telefonen har även inte Snapdragon, vilket för mig är ett måste i dagensläge om jag ska köpa en ny smartphone.

En högtuppsatt person på Google blev tillfrågad om en version av Nexus One med tangentbord var aktuellt och han sa att det var möjligt. Verkar inte som att de har några konkreta planer på det dock.

HTC är duktiga på att tillföra telefoner med fysiskt tagentbord, men en med Android som operativsystem finns det tyvärr inte, men jag håller fortfarande tummarna att de ska lansera en sådan. Vore guld värt.

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Milestone är den enda androidtelefonen (vad jag vet) som har "riktig" multitouch.

6. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för alla svar, kul att fler personer är i min situation!

"HTC lär säkert spotta ut en med tangentbord snart som har samma spec som Desire."

Det låter onekligen intressant, är detta bara nåt du tror, eller har du något rykte bakom detta?

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Som någon skrev så håller nog många potentiella företagskunder sig till Winmob ett tag till tills Android verkligen kan ersätta det fullt ut.

Jag tror att Milestone är det enda vettiga alternativet just nu, och kanske till och med ett tag framöver. Anledningen till att jag tror så är för att tillverkarna verkar satsa (korrekt enligt mig) på billigare och mellanklasstelefoner just nu. Android behöver större spridning och fler användare. Tyvärr verkar inte några försäljare i Sverige vilja ta in Motorola i dagsläget.

8. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    ...så finns ju gamla goda G1/HTC Dream/ADP1, som man borde kunna få fatt på till ett rimligt pris. Ingen 2.0/2.1 till den (ännu) men väl 1.6 (och om man kör alternativa ROMar, duktigt kryddad med 2.X-saker).

/Mats

9. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

10. OliverG

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

11. drayon

drayon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ohh, den där motorola Shadow telefonen ser ju häftig ut :-) hoppas det inte bara är ett hoax. Men man kan ju vara säker på att ingen tar in den i sverige...

13. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Shadown ser väldigt tunn ut. Om den är det är den onekligen intressant. Synd bara att de skall förstöra hela utseendet med den där fula saken som man tydligen skall ha ett band (!?) genom.

14. Märdin

Märdin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Geeksphone? 1.6 och rootad när du köper den, eller i alla fall lätt att roota. Såg nån intervju att de ger dig en ny telefon om du flashar sönder den, de vill att du ska leka med den alltså. http://www.geeksphone.com/

15. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Geeksphone telefonen ser väldigt bra ut. det skulle vara kul att läsa någon recension här på sidan om den. Såg nån tråd här att en av forumläsarna verkar ha köpt en sådan. Väntar med spänning :-)

16. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hatar tangentbordet på den, uuusch. Det ser sjukt plastigt och fult ut. Hade köpt den om det inte vore för det, annars är priset och övriga specifikationer grymt bra.

17. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

18. OliverG

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det där är en T-Mobile brandad version, och dom har en förkärlek till att ändra utseendet på sina telefoner. (oftast till det sämre imo) vet nu inte om detta är en sådan version som dom har varit och pillat på, men det ser ut att kunna vara det. Väldigt rundad form som sticker ut mycket från HTCs andra modeller.

19. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som hört några rykten om när en ny high-end-lur med tangentbord ev lanseras? Känns lite trist att Milestone inte har någon konkurrens även om det iofs verkar vara en bra telefon :P

20. Kenho

Kenho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har inte hört några rykten förutom HTC espresso vilket skall vara likvärdig hero fast med qwerty tangentbord. Tycker också att det är lite tråkigt, man vill ju ha en telefon med dagens specs, som t.ex 1ghz processor osv.

Har letat runt på youtube efter qwerty sliders från CTIA 2010 mässan men ingenting speciellt, ingenting från CES heller. Börjar förlora hoppet!

Vill ha ett fysiskt tangentbord! :-)