Jag har precis gjort det du beskriver, fast med en 10 år gammal LG TV. Har haft olika boxar genom åren, men har nu precis fått e nyaste Chromecast med Google TV, den gör min gamla TV smart på det mest integrerade sättet hittills, Nvidia Shield gör även detta lika bra. Inte minst är det skönt att Chromecastens fjärr även styr TVn då denna gamla TV inte har CEC kompatibelt med andra enheter.
Så mitt tips är en Nvidia Shield om du har för mycket pengar, annars nya Chromecast med Google TV.
Att spela upp material från ett USB-minne går dock inte på ett enkelt sätt då Chromecast saknar ledig USB-port, bara på Sheild finns det av dessa tvp, däremot kan man spela upp över nätverk med t ex Kodi, eller så kan man Casta filmerna från sin dator eller mobil till båda dessa enheter.
Mi box fungerar också bra utöver dessa två, men har en fjärrkontroll som inte kan styra gamla TV apparater.
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fuploads.tapatalk-cdn.com%2F20201025%2F400cbb94fe11bead312109cf78f52577.jpg&hash=b9a8957cd30374864826072b12e86507)
Click to expand...