Har
tele2 coax fiber som bredband i lägenheten och har en Android TV som kopplar ifrån wifi och ibland fungerar det som de ska man det är även så på min pixel 7 pro det går ej att koppla upp mot wifi.
Tele2 hävdar att det är fel på mina enheter men wifi funkar vart jag än är förutom hemma på telefonen. Och jag har återställt tvn med samt routern.
Först trodde dem att det var för att 2,4ghz och 5ghz som orsakade det hela så dem delade upp nätverket så man kunde koppla upp till var och en men funkar inte heller.
Sambon har
tele2 som abonnemang på telefon så de kompenserade med fri surf till henne och det går ej att internet dela till tvn heller via hennes mobil. Och jag kan internet dela från min och jag använder mig av 3 familje abonnemang.
Routern står ganska nära tvn så det är inte så att signalen räcker heller. Vi ska flytta om 2 månader också så eftersom vi har bundit oss i 12 mån på coax och det inte finns i nya lägenheten ska vi få vanlig lan fiber istället och behålla det gamla priset. Tror dem ska klippa coax 1/6 så kanske får lan fiber så sedan flytta med det.
Men dem verkar inte kunna lösa problemet åt oss, och det bara krånglar med uppkopplingen någon som har erfarenhet eller vad som kan orsaka det hela? Tvn funkar bra med wifi på annat ställe utan det är bara hemma det strular..
Söker upp wifi så kan den ej ansluta eller så står det inget internet. Lan kabel från router i tv funkar inte alla gånger heller. Och som jag nämnde ovan min pixel 7 pro strular också med att koppla upp till wifi men bara hemma medans sambons iPhone kan koppla upp sig?
Ganska rörigt inlägg men hoppas ni kan förstå lite av det jag är inte så duktig på att formulera mig kortfattat utan det brukar dra iväg en del.
Click to expand...