Android TV / Smart sticka- HJÄLP!

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by haren8, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. haren8

haren8 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej allihopa.

Jag har funderar kring att köpa en smart sticka alternativt Android TV box. Boxen/stickan ska först och främst användas till att titta på TV via appar från PlayStore m.m. men även enklare program såsom Skype m.m.

Någon som kan rekommendera en sticka eller Android TV? Dela gärna med er av era egna erfarenheter. m.m

Tack på förhand!

2. dermike

dermike Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone Air
    Min personliga erfarenhet är att det fungerar väldigt dåligt med mus/tangentbord. Inget smidigt eller naturligt sätt att navigera på. Jag skulle istället rekommendera en streaming-box typ Roku eller AppleTV... beroende på vilka appar du inte kan leva utan.
    En HDMI-adapter till telefon eller platta funkar lika bra för mig som det gjorde med sticka iaf.

3. besj62

besj62 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S24 FE
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A55
    Platta:
    Samsung Galaxy S11 Tab
    Platta 2:
    Samsung S10 Lite
    Övrigt:
    Google TV, Google Stream, Samsung Galaxy Watch 7
    Jag har provat Kinastickor och de fungerar bra som appar, men de jag har haft är usla på trådlöst nätverk. Vet inte vad jag ska göra för att få de att fungera vettigt...
    Att köra Youtube i HD fungerar bildmässigt, men bara 10 sek i taget. Med bredbandskollen ger den en 1 Mbit/s medan min telefon på samma plats har 15...

4. haren8

haren8 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tänkt mig streama lite utländsk TV via en app och vet inte riktigt på vad jag ska lägga mina pengar. Vill inte beställa hem något som sedan inte funkar som det ska. Någon som kan rekommendera något med bra prestanda och med stöd för Google Play Appar?

5. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har själv använt en andersson smart tv för att streama utländska kanaler via app, det funkade utmärkt, tills appen blockades för androidTV. Du kan jättegärna få köpa min, andersson smart tv 3.0 med det vita qwerty tangentbordet ;)

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Thread Status:
Not open for further replies.