Android uppdateringar

Discussion in 'Allmänt' started by bjornmattsson, Jan 18, 2010.

1. bjornmattsson

bjornmattsson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Det har säkert funnits en sån här tråd innan men lyckades inte hitta något.

Min fråga i varje fall: Varför måste hårdvarutillverkarna vara inblandade i uppdateringar av Android. Jag tänker som så att om man använder linux är det bara att ladda ner första bästa distribution och köra. Men om man ska uppdatera Android till senaste versionen måste hårdvarutillverkaren ha ett finger med i spelet. Har det kanske med drivrutiner att göra? Eller är det bara så att mobiler är låsta på ett annat sätt än datorer? Eller är inte Android så flexibelt och öppet som jag trodde att det var?

Jag har precis beställt en spica och det har ju varit ganska mycket snack om uppdateringar till den. Det är bl a därför jag är intresserad av det här.

2. Fatality

Fatality Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Kunskap :

De vill inte dela med sig det till våran telefon så det kommer customroms som tar det från tex hero och gör det till magic
    Själv är man inte orolig då det finns Customroms :D

3. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Drivrutiner ,drivrutiner och drivrutiner.Samma som med alla andra os. Om inte hårdvarutillverkarna släpper Sina drivisar så spelar det ingen roll hur bra själva Os är. Knappast att du kan slänga in Linux o få det att funka till 100% på en burk med senaste hårdvaran.