Android versioner

Diskussion i 'Blade' startad av nina79, 26 apr 2012.

1. nina79

nina79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man vill uppdatera den Android-versionen man har på telefonen, hur gör man då? Och vars kan man ladda ner den? Ska man ladda ner versionerna så som dom har kommit ut, eller kan man hoppa över några? Eller ska man ha nån speciell? Jag har version 2.2, och en ZTE Blade. :)

2. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

3. nina79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska läsa igenom allt. Tack för hjälpen. :)

4. strangelovee

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

chraist och saibot har skrivit en del som kan vara värt att läsa

5. nina79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller på att läsa igenom lite trådar, men jag är nog lite väl mycket nybörjare på sånt, så jag förstår inte riktigt. Jag laddade ner nån fil också, men det står på engelska i förklaringen där... Så jag skulle behöva lite mer hjälp. :)

6. strangelovee

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Här är en länk till en tråd som hjälpt många https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=49478
    Det förklaras hur man lägger in en custon rom (inte officiell från ZTE) en rom som rekomenderas av många just nu är swedish snow, finns i saibots guide... innan man lägger in en custom rom kan det vara bra att köra telefonen ett tag, för att se att man itne fått ett måndagsexemplar, för genom att installera en ny rom så bryter du garantin, går dock att återställa till det skick du fick telefonen i.
    Så läs igenom första inlägget på guiden, och fråga specifikt om det är något du undrar över. jag rekomenderar att använda one click recovery som du hittar där

7. nina79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER