Android vs iOS Mobil och smartwatch

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Spiderwolf, 1 jun 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Spiderwolf

Spiderwolf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    TRE....
    Telefon:
    Iphone 8 + 64gb

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE....
    Telefon:
    Iphone 8 + 64gb
    Platta:
    iPad 5th gen
    Hej Swedroid!

Börjar tröttna lite på iOS och framförallt Jailbreaken, börjar lagga Någe enormt och mobilen blir helt enkelt inte så som jag vill ha den, finns ett undantag och det är Phantom, låser upp nya snapchat funktioner.

Jag har därför börjat överväga att gå över till android, har haft en Desire Z för nått år sedan men sedan dess har de bara varit iphone, men har precis skaffar ett student abonemang med 20gb surf och fria sms/samtal. Jag ska även få välja en ny mobil att köpa och överväger om jag ska fortsätta med Apple och köra på en 6a/6+ eller gå på något annat. Jag tycker väldigt mycket om att göra mobilen så som jag vill ha den och android känns mer välkomnade på det sättet. Ett stort minus som jag kan se är just att visa appar inte är så jättebra konfigurerande med android som med iOS. Jag är ett stort fan av att posta ut nya inlägg på instagram osv så bra bilder ska jag ta.

Så därför undrar jag om det finns några Apple användare som gått över till android som skulle kunna vägleda mig någonstans?

Jag har även lust och skaffa en smartwatch till min android mobil och lutar väldigt mycket åt en samsung galaxy gear S men har nå några andra tips så får ni hemskt gärna ge mig dem!

Tack på förhand!

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Specifikt instagram på Android lider av komprimeringsproblem, hur bra kameran än är komprimeras bilderna med en dålig algoritm när du laddar upp på instagram så de ser sämre ut.

Jag skickar numera alltid mina bilder från telefonen till ipaden och laddar upp därifrån, då blir kvalitén bra. De har haft detta problem ända sedan lanseringen och det har diskuterats mycket på diverse forum etc, utvecklarna låtsas dock som ingenting.

Bara ett tips eftersom du nämnde just instagram, ladda upp via en iOS enhet om du vill behålla kvalitén [emoji5]

3. Spiderwolf

Spiderwolf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    TRE....
    Telefon:
    Iphone 8 + 64gb

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE....
    Telefon:
    Iphone 8 + 64gb
    Platta:
    iPad 5th gen
    Jaha ah det är ju synd... Jag har blivit väldigt mycket mer aktiv i att använda instagram, snapchat och lägga ut bilder men det är ju tråkigt att komprimeringen är kass.

Hur är det med smartwatches någon som har något trevligt förslag?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.