Android x86 Honycomb 3.3

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Leffepe, 16 okt 2011.

1. Leffepe

Leffepe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt med att installera Hc 3.3 på surfplattan och den är, verkligen snygg och snabb. Problemet kvarstår dock. Inget stöd för min 3G modul (Sierra wireless CM 8780 samt min D-link Dwa-121:a. Värdelöst när man inte kan komma ut på nätet. dessutom vägrar den att hitta någon form av kort (USB, SD kort) hittar heller ingenstans som man kan komma åt "terminal" för att kolla om stödet finns men inte är aktiverat. 10 timmar i dag och inget vidare resultat.
    Grrrr.https://swedroid.se/forum/images/icons/icon8.gif

2. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    3.3 finns väl inte?
    X86 är ingen arkitektur för androud-tablets..
    Vilken platta?

3. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Surfplatta med windows 7

Enligt nedladdninssidan så skulle det vara Honycomb 3.3 x86

Så här ser min surfplatta ut:
    Prestanda: Skärm: 10,1" Capacitive multi-touch 1024*600 LED Processor: Intel Atom N450 @1.66GHz Chipset: Intel NM10 Ram: 2GB DDRII @667Mhz Hårddisk: 320GB @5400rpm Ljudkort: Realtek HD Ljud, Mic & hörlurs ingång. Camera: 1,3MP med stöd för msn etc. Wifi: 802.11b/g Bluetooth: 2.1 3G: Ja, Stoppa in ditt sim kort i surfplattan RJ4 Ethernet: Nej Kortläsare: 4i1 läsare MS/SD/MMC CD/DVD: Nej Portar, 3st USB, 1st VGA, 1st DC port, Mic & Hörlur Operativsystem: Nej (Win 7 Förinstallerad testversion) Knappar: Powerknapp & Menyknapp Batteri: 3000mAh, LION Batteri Vikt: 900g Storlek: 290×150×18mm Färg: Svart

4. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror det är aningen onödigt att köra Android på x86 då du kan välja långt många fler fullfjädrare operativsystem att klämma in. Programutbudet till Android x86 måste väl vara obefintligt nästan?

Du har ju allt från Windows till *BSD och Linux att välja mellan, ta något med vettigt hårdvarustöd så du lär du inte ha några större problem med din 3G-modul.

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 148
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är i och för sig en av tjusningarna med Android. Eftersom alla program körs i en virtuell maskin krävs inte heller några plattformsspecifika binärer. Utbudet av applikationer är med andra detsamma oavsett vilken arkitektur OS:et körs på.

7. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det kändes väldigt avlägset när jag tänkte x86, men nu när du säger det så är det ju självklart. :)

8. Alixw74

Alixw74 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nice, har en platta på jobbet Atom med Win7. Gillar Win7 skarpt på "stationär/bärbar" dator men på en platta är det horribelt. Android är ju ändå byggt med pekskärm som första alternativ och "mus" som andra typ. Win7 + apps är helt tvärtom.

Skall testas helt klart!

9. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så... Vad tycker Ni man ska göra. Har provat MeeGo, WeTab, Senaste Ubuntu för pekplattor, Chromius, Chrome OS, Windows 8 (testversion) Ingen, upprepar, ingen version (förutom en äldre och tråkig version av MeeGo som klarade D-linken). klarade WiFi eller Sierra 3G modulen. Är för tillfället tillbaka på Windows 7 Ultima.

10. Alixw74

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har nu testat med 3.2 på plattan på jobbet, det mesta verkar fungera dock inte touchskärmen... Jag kollat lite vad en Tega v2 är och upptäckte att den är ju identisk med plattan jag har här (kikat även på speccarna touchen är identiskt) men den ger en varningen i början och säger att det inte är en Tega-v2 och då verkar det som om den inte laddar korrekta drivrutiner för touch exempelvis. Någon som vet hur man löser det? I övrigt fungerar plattan som den skall känns det som. Jag har tyvärr noll koll på Linux/Android men är det init.rc som laddar drivrutiner osv? kan jag gå in där och ändra på något sätt så den inte gör en koll utan laddar de drivrutinerna trots allt?

---------------------edit

Ok, kikat lite närmare på det, tydligen har han gjort ett skript som känner av vilken tillverkare och laddar drivrutinern efter det. Men han är påväg att ta bort det så det borde fungera snart.

Last edited: 31 okt 2011
  11. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Betyder det att man kan prova snart igen? Skulle vara kul. Har fortsatt att prova olika system. Har, för tillfället, Ubuntu vid sidan av Windows. En sak har jag tydligen tappat under mina installations-strapatser och det är plattans förmåga att känna av hur man håller den. Väntar med spänning på ett system som har alla funktioner för en läsplatta

12. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har, än en gång, försökt med honycomb (NF) forfarande saknas någon form av internet. Tråkigt.

13. Alixw74

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Leffepe, ok jag testade inte allt skall jag tillägga men WiFi fungerade utmärkt på jobbets padda. 3G'n vet jag inte, hade inget sim kort i den... Jag tror och hoppas att det dyker upp en nedladdninsbar version (2.3 eller 3.2 spelar ingen roll för mig) som inte kollar vad paddan heter utan bara laddar allt. Då kommer nog det mesta lösa sig.

14. Leffepe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret.
    Väntar med spänning efter en fungerande ICS till x86. Senaste testet är en version av tyska WeOs, han kallar den YaWos (yust anoder Web Os) eller något liknande. Den hittade min 3g modul och det gick att surfa på kortet, dock inte min D-link. Men det går bara att köra på USB sticka eller CD. Dessutom är det bara tyska eller engelska att välja mellan som språk.