Androidalternativ till Workflow (IOS)?

Diskussion i 'Applikationer' startad av downer, 16 jun 2016.

1. downer

downer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är det någon som har någon koll på om det finns något alternativ till IOS-appen Workflow till Android? Jag vet ju att det finns Tasker, Automate etc, vilka är jättebra om man ska automatisera funktioner som hör till telefonen (t.ex. starta Spotify när telefonen ansluts till en viss bluetoothmottagare), men jag får det inte riktigt att funka för mitt syfte.

Det jag är ute efter är att kunna automatisera vissa processer i mitt arbete, t.ex. för att ta fram underlag som skickas till andra via mail (eller till andra appar och tjänster) för vidare bearbetning.

Ett exempel på ett workflow som jag har gjort i IOS-appen är när jag ska göra en ny anställning av personal; då kör jag igång workflowet, väljer om jag vill hämta info från en kontakt eller skriva in manuellt, om jag väljer att hämta från en kontakt så hämtar appen den info jag har valt (namn, adress, telefonnummer etc, där varje del blir en variabel jag kan åberopa senare i flödet), därefter kan jag välja vilken verksamhet, vilken typ av anställning, månadslön eller timlön, anställningsperiod etc.

I sista slutändan får jag ut ett mail med alla uppgifter formaterade utifrån mina önskemål som jag kan skicka till våra assistenter så att de skriver anställningspapper utifrån angivna uppgifter, påminnelse i kalendern (t.ex. när vikariat är på väg att ta slut), uppgifter kopplade till nyanställningen direkt i min Trello (t.ex. kom ihåg att beställa behörighet till it-system, kom ihåg att göra en uppföljning med medarbetaren om tre månader) etc. Oerhört tidsbesparande och hjälper mig att ha koll.

Jag vill dock gärna kunna få till något liknande på min androidtelefon, och vore tacksam om någon har något tips. :)