Androidplatformsfördelning per land

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Martinicum, 7 augusti 2012.

1. Martinicum

Martinicum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Man kan ju se vilken version av plattform som just nu är aktuell på följande adress
    http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

Men finns motsvarande information om hur denna fördelning ser ut i ett visst land? Jag funderar på en app som riktar sig till de Scandinaviska länderna och jag vill inte lägga onödig tid på att göra den bakåtkompatibel om jag inte måste.

Mvh
    Martin

Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2

Last edited: 7 augusti 2012
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.204

MINA ENHETER

Lite snabb googling och även lite efterforskningar runt kring Developer Console så verkar man inte kunna få sådan data direkt. Utan man får köra lite statistik själv eftersom man kan få länder och populära telefoner i landet etc.

Hittade http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=35131 som behandlar att man skulle vilja få den infon i Developer console. Den saknar kommentarer.

Min gissning är att eftersom det inte tillhandahålls i länken från TS och inte heller för utvecklare i developer console så har inte Google gett ut den informationen alls, eftersom kommentarer saknas så känns det lite skumt. Kanske kommer.

Vet inte om man kan få sådan information från någon utav de andra diverse statistikföretagen som finns. Men det är definitivt intressant data!

Martinicum gillar detta.
  3. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Man kan se fördelningen per land (och annat) för sin egen app, OM man har implementerat tracking med Flurry eller Google Analytics.

Men, så vitt jag förstår, så gällde frågan alla app:ar och innan man skapat en dylik.

Håller helt med att det vore intressant att se versionsfördelningen per land/region.

Martinicum gillar detta.
  4. Martinicum

Martinicum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja precis, jag är intresserad av fördelningen för ett visst land, detta för att kunna ta ett avvägt beslut om vilken version jag bör lägga mig på och framförallt lägga mest krut på. Eftersom min app riktar sig till Scandinavien och inte hela världen så skulle jag vilja skära i Googles generella data på detta sätt före jag tar beslutet.

Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2