Androids egna backup? Hur funkar den?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av söder, 15 apr 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag sitter med 2.1 på en Nexus.

Jag har en gång tidigare gjort en reset, och då kom alla installerade program tillbaka automatiskt. Även inställningar för Wlan och sådant.

Nu installerade jag senaste update:en, EPE76, och hade ikryssat att jag ville köra backup.

När allt var klart, och jag hade kommit in igen, och anslutit till mitt wlan, och loggat in med mitt gmail-konto, så kunde jag i market under download se mina program överst i listan. Dock gjorde jag inget med dem.

Sen höll jag på med inställningarna och satt på backup igen. Sen har fortfarande inget hänt, och nu i market, finns det inget under download.

Vad har hänt, och hur borde man ha gjort, och varför får jag inte tillbaka mina program och inställningar för wlan?

/Söder

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

backup bör vara aktiverad innan och man bör aktivera den direkt när man skriver in sina uppgifter och sedan väntar man med att greje i en kvart... något har du missat, och jag tror att det är kört. Inbyggda google backupen är ny och inte direkt dokumenterad än så kör egna backup alltid innan.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jo. Det är nog bäst.

I mitt fall tror jag dessa fel hände:

1. Jag var inte i närheten av mitt wlan när jag resetade. Sprang mellan lgh och tvättstuga. :) Det innebar att jag inte kunde komma åt internet när jag väl skrev in mitt googlekonto osv.

2. Jag valde efter åt att sätta på backup'en igen, INNAN jag hade fått ner några program. Detta kanske har reset:at den "lista" som fanns i molnet om vilka program som skulle laddas ner. Det blev kanske en ny lista då, men inna program att hålla koll på helt enkelt.

Jag tror, precis som du säger, att man ska se till att ha tillgång till internet precis när man reset:at, och inte göra några inställningar gällande backupen förän alla program kommit ner igen.

/Söder

4. Benost

Benost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde också en reset på Desiren, började lite fint att tanka ner från mina hämtningar, efter 3:e programmet så var det helt plötsligt tomt på Market :-(
    Tror inte jag gjorde nåt speciellt med några inställningar mellan hämtningarna.
    Men man blev lite trött. Ngn som vet vad som triggar detta?