Ang 3d.

Discussion in 'Optimus 3D' started by cyrus_virus3, Jul 30, 2011.

1. cyrus_virus3

cyrus_virus3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan.
    Ibland när man kör nått 3d spel eller är inne i 3d menyn så funkar 3d skit bra men ibland är den suddig.. när man startar upp asphalt6 så är de typ nästan suddigt när den står på max 3d och sen blir den plötsligt helt bra och då är menyn också bra.

Ska de vara så?

hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand

2. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är ju glasögonfri 3D (tack och lov). Men på något sätt måste den ju filtrera bilderna till var sitt öga, det gör den med en skärm ovanför den riktiga skärmen som ritar upp vertikala linjer som blockerar varannan vertikal pixelrad för vänster respektive höger öga, sedan ritar den upp två olika bilder på varannan pixel. Pixel 1,3,5,7,9.. osv visar bilden för vänster öga medans pixel 2,4,6,8,10 visar för höger öga.

Alltså, den yttre skärmen visar ett galler som blockerar pixlarna för vänster respektive höger öga, för att detta ska fungera så måste vinkelt mellan de två skärmarna vara perfekt i förhållande till dina ögon, är de inte det blir bilden suddig.

Ägde denna telefonen i några dagar, och för att 3Dn skulle bli perfekt så var man tvungen att justera mobilen perfekt och sedan hålla den blixtstilla där, att spela var riktigt jobbigt då man var tvungen att hålla telefonen blixtstilla, men ändå trycka på skärmen, bilden blev ofta suddig, precis som du beskriver.

Ju mindre 3D effekt du ställer in desto mer förlåtande blir bilden för hur stilla du håller telefonen, dock försvinner djupet lite

cyrus_virus3 likes this.