Ang. Hotmail i Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eiglathul, 20 mar 2010.

1. Eiglathul

Eiglathul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Skaffade en HTC Hero i dagarna, och har precis börjat att upptäcka allt vad den kan göra. Under installationsprocessen valde jag att göra så att min Hotmail ligger på mobilen, och efter att ha testat lite har det blossat upp några frågor som jag gärna skulle vilja få besvarade:

1. Jag upplever att det tar ganska lång tid för e-post att komma till mobilen jämfört med datorn. Jag testade att ställa om nedladdningsintervallen till var 5:e minut, är detta något som bör åtgärda problemet?

2. Finns det någon begränsning på e-postens storlek, och är detta något man behöver fixa till?

3. Finns det något mer man behöver veta om när det gäller att ha sin hotmail på telefonen? Tips mottages gärna!

Tack på förhand!

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Grattis till en fin telefon :)
    Jag använder inte hotmail själv så fråga 3 kan jag inte svara på.

1. Nedladdningsintervall är tiden mellan tillfällena som telefonen kollar om det finns några nya meddelanden. Har du satt den till 5 minuter så kommer du få nya mail till telefonen inom 5 minuter från att dom finns på POP3-servern.

2. Ja, kolla inställningarna i e-postprogrammet så kan du ändra eller ta bort begränsningen.

3. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

problemet med var femte minut dock är att det slukar batteri:(

4. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

körde hotmail först men dumpade det till förmån av gmail. skulle rekomendera dig det samma. Skaffa ett gmailkonto, importera ditt hotmailkonto dvs alla din mail som kommer till hotmail kommer med automatik till ditt gmailkonto. Du kan även skicka mail från hotmailkontot via dim gmail.
    inte ett direkt svar på dina frågor, mem det blir mkt enklare med gmail, lovar: )

5. Eiglathul

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så det går att knyta samman min hotmail med Gmail? Intressant... Det verkar ju uppenbarligen som om Gmail är mer implementerat i mobilen, men är det någon verklig skillnad?

6. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 027

MINA ENHETER

Kolla inn den här tråden.https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=38

7. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Den största skillnaden är att gmail skickar mailet till din mobil (via pushmail) när det kommer istället för att din mobil frågar hotmail om det finns några nya mail att hämta.

8. Eiglathul

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag uppfattar det efter att ha läst igenom lite på olika sidor går det bara att importera e-post från Hotmail till Gmail under 30 dagar. Är det verkligen så, eller finns det något annat sätt att lösa det hela?

Jag är inte intresserad av att göra mig av med min hotmailaddress. Den har varit min primära address i flera år, och jag är för van vid den nu för att vilja byta.

9. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Det låter märkligt. Jag hämtar förvisso inte från hotmail utan från min bredbandsleverantör som vägrar ha IMAP till min Gmail och det rullar på hur bra som helst.

Kollade på hotmail och för att kontot där inte skall bli inaktiverat och borttaget måste man logga in minst var 270:de dag. Jag skulle dock rekommendera oftare. Kan det ha varit det de 30 dagarna handlade om?

10. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 027

MINA ENHETER

Om du hade kollat i länken ovanför så hade du sett hur du får inn Hotmail.

11. Eiglathul

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du hade kollat in mitt första inlägg så hade du sett att jag redan gjort det som beskrivs i din länk.

Okej, efter att ha testat lite tror jag att jag skippar att försöka synkronisera min Hotmail med Gmailen, det verkar som om jag skulle kunna få det att funka hyffsat, men för tillfället tror jag att jag behåller det som det är. Tack ändå för all eran hjälp!

En annan fråga: Är det någon som använder Windows Live Calendar och vet om den går att synkronisera med kalendern i HTC Hero? Hade varit super om dessa var länkade då jag använder min WLC för att sammanordna i stort sett allt!

12. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Kanske inte är en lösning som passar dig, men:

Jag kollar alltid min Hotmail via MSNs mobila webbsida. Känns lagom, men ingen automatisk koll och sånt, om det är vad du söker. En genväg på hemskärmen dock kanske?

13. tinhead

tinhead Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra tips att det finns en mobil mail-sida för hotmailen! :)

Efter lite klurande tror jag att det är http://m.mail.live.com som är den vettigaste adressen att använda - eller finns det bättre?