Hej, bara en liten fråga, har invisible shield på min hero men tycker inte det är något bra eftersom det blir så strävt och tryckkänsligheten känns sämre, hur är det med hero's skärm är den rep tålig eller väldigt känslig. Kör ni med eller utan skydd?? //Martin
Hmm, jag har kört utan skydd hela tiden sen i höstas och har ännu ingen repa på skärmen men det beror väl lite på hur man hanterar telefonen.
Displayen är repfri ja. Precis på samma sätt som iPhone. Blir irriterad på de hundratals människor som ska insistera på att ha skydd på sina lurar som just är reptåliga på riktigt.
Jag kör utan skydd till min Hero. Inte en enda repa. Det är bara och se till att Heron inte ligger i samma ficka som dina nycklar.
Det finns en film (säkert flera) på youtube där en snubbe drar relativt hårt med mynt, nycklar och till och med ett rakblad på skärmen. Det blev inte en repa alls så nog ska telefonen klara normalt användande. Jag låter min Hero ligga i samma ficka som både mynt och nycklar och det funkar fint.
Ja jag hittade en film på youtube där en snubbe först provar att repa sitt skydd med mynt, nyckel och ordentligt rakblad. Skyddet blir ordentligt repigt, sen tar han bort det och gör samma utan skydd och inte ens rakbladet repade skärmen. Jag har Zagg's displayskydd, gjorde misstaget att köpa hela setet för alla sidor men valde att ge upp när jag skadade ett hörn på baksidans skydd. Så nu har jag bara på displayen och överväger starkt att riva bort det.
displayen blir inte repig för mig iaf, sen november och jag bryr mig inte speciellt. däremot har jag lite repor på batteriluckan (bakstycket)
Jag har inte fått en enda repa tidigare, men satt på ett repskydd sen ändå. bara för att liksom Till en början så var gled inte fingret lika lätt, typ lite "kladdig" yta men det försvann efter en någon dag typ. Känsligheten är det inget fel på, jag märker inte ens att jag har något skydd nu.
Har inget skydd på min, använder den dagligen och då väldigt mycket, dock är ja rädd och den och har den inte ihop med några andra föremål. Displayen verkar väldigt tålig!
Jag kör utan skydd och har den i samma ficka som mina småmynt ligger i och har haft den sen den 31'a juli 2009... och jag ser inte en enda repa i glaset... Nu är det din tur att göra din égen tolkning av mitt inlägg... :-)
Jäklar vilken skillnad det är utan skydd, för att dra en dålig analogi, den är mycket skönare utan gummi! Skämt åsido, det är en helt annan känsla nu att smeka den med tummen. jag tycks inte kuna låta bli att anspela på sexualiteter.
Det är ju det jag hävdar oxo att varje tjej borde ha en liten Hjälte som dom kan... uhm... well... placera på väl valda delar på sin kropp så att man kan ringa till den och då vibrerar den ju... ;-) Jaså du... du brukar smeka din med bara tummen... jag brukar köra hela handen jag... :-)
Nja, ibland blir det att jag gör små cirkulära rörelser på lilla knoppen med pekfingret också. Nu börjar jag känna mej smått tramsig.
Nice, drog bort skiten i går, nu är det en helt underbar telefon, det är sådan skillnad att inte köra med skydd så ojojoj,, så härligt det känns nu att ta på skärmen..
Jag kör utan skydd, ingen repa. Måste bara säga det att jag hade ett skärmskydd på min iPhone förut, bara för att jag spräckt skärmen 2 gånger för att jag tappat den på asfalt.. Men när jag hade ett skydd så blev det inte glaset som hamnade rätt mot den "vassa" asfalten, utan skyddet, och därmed höll sig skärmen hel Så det kan vara en bra orsak till att skydda en reptålig skärm..
Det är ju lite individuellt, jag jobbar i affär och brukar alltid rekomendera displayskydd till telefonen då jag har sett många sura miner efter repor på "reptåliga" displayer genom åren. Vid "normalt" bruk tenderar det inte att bli speciellt svåra skador, men jag har sett skräckexempel vissa gånger. Kör själv Invisible shield och slarver som jag är, har den varit väldigt nyttig och räddat mig från diverse missöden. Har sett kunder repa t ex iPhone efter bara ett par dagar och sedan önskat skicka iväg den på frontutbyte...problemet är att Apple inte lagar något, det blir att köpa utbyteslur, tyvärr.
Finns ju alltid extremexempel & dom ser du ju i butik mer än vi andra. Själv så har jag använt skydd på mina SE_telefoner (P900 & P1i) då dessa var så känsliga när man skrev med handigenkänningsskrift (puh) med pennan. Fick min P900 utbytt på garanti när jag visade upp den, repigt som fan av pennan & mitt skrivande. P1i:n lade jag ner skrivandet på skärmen på när jag lärde mig tangentbordet & då slet jag av skyddet som förstörde så mycket av känslan. Heron har ju en stenhård skärm & jag vet inte hur vårdslös man ska vara för att repa den? Jag är inte speciellt noga & det händer emellanåt att den hamnar tillsammans med nycklar & mynt än fast jag försöker undvika det. Jag tycker personligen att det blir en hysteri i detta, för det första så är skärmen grymt svår att repa & för det andra om det blir en liten repa, so what. Jag sliter på mina lurar & Heron är faktiskt den lur som hållit sig bäst av alla mina lurar, ok har bara haft den sen augusti men det finns inte en tillstymmelse till förslitning på den!