ang. språket i tattoo.

Diskussion i 'Tattoo' startad av jogu, 1 jan 2010.

1. jogu

jogu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla, jag är ny på forumet så jag vill redan nu be om ursäkt om frågan redan har blivit ställd. Jag letade lite men hittade inget.

I alla fall, jag är sugen på en HTC tattoo men läste någonstans att operativsystemet, eller något liknande, var på engelska. Vad menas med det? Kan jag ändå ha telefonen och dess menyer på svenska som vanligt? Nog för att jag pratar engelska bra men jag skulle nog ändå föredra svenska.

En annan fråga också: för en som jag som inte är superinsatt i mobilvärlden men ändå vill ha en modern mobil som man kan ha i några år, är tattoo den rätta att använda för mig då? Tycker den verkar riktigt häftig med vettiga funktioner. Har fått för mig att den inte är så "overkill" som en del mobiler kan vara. Har jag rätt? För jag vill helt enkelt ha en mobil som funkar bra och som jag kan ha några år framöver. Eller använder ni eran tattoo mer som en dator?

Tack på förhand!

/J

2. E-Minor

E-Minor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte mig själv en Tattoo häromdagen och hela systemet är på Svenska.

3. jogu

jogu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt, tack! Vadd tycker du om mobilen annars? Vad använder du den mest till?

EDIT: Ni andra kan gärna fylla på vad ni tycker om mobilen nu när det har gått ett tag efter releasen. Är den att lita på?

Last edited: 1 jan 2010
  4. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Hur underbar telefon som helst.
    Du kommer inte bli besviken på denna lur.
    Jag har haft 40+ st telefoner i mina dagar.
    Tänkte ta en hero först men det blev tattoo.
    Tyckte att tattoon skulle bli en bra instegs modell i Android världen.
    Ångrar mig inte.

5. jogu

jogu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, tack tack :) Tanken med tattoon är även för mig att "ta steget" så att säga. Har en gammal sketen SE z530i nu, haha. Men har hört mycket positivt och priset är verkligen bra. Så jag slår antagligen till i månadsskiftet.

Ännu en fråga: Skulle vilja ha Telias "max 25"-abonnemang till mobilen. Men från deras hemsida går det bara att välja "Prata på". Jag gissar på att det går att fixa om jag söker upp en butik? För de har ett fint surf-erbjudande jag är intresserad av som bara verkar funka genom Telia. Har ju sett att tattoon kan ha max 25 genom t. ex. katshing.se, så jag antar att det går att lösa.. Någon med erfarenhet?

6. Sushiman

Sushiman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är så ofta på telias hemsida, men i en telia-butik så kan dom oftast fixa vilket abb. som helst till dig...

7. Droid_276

Droid_276 Guest

hade jag varit du med dom kunskaperna jag har idag så hade jag satsat på heron, eller väntat nån vecka innan dem nya lite fetare mobilerna släpps, men annars är tattoon helt ok att börja med absolut, riktigt fin lur, men med vissa bergränsningar,

8. jogu

jogu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Om man vinklar det lite nu då; vilken annan mobil i samma prisklass, (max ~3,5) vilken mobil är ev. bättre? Fast, det blir nog en tattoo iaf.

9. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Goo for Tattoo ;)

10. Skumflum

Skumflum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

JA, du kan få Tattoo med telia max 25, och du borde kunna få gratis Spotify Premium och fri surf till påsk. Jag band upp abonnemanget på 24 månader och betalade ~2500 kr med 50 spänn i månadsavgift.

Kan inte jämföra med andra mobiler, men Tattoon är bra. Jag skaffade den i mitten av december och har trivts mycket bra med den. Finns många sköna apps (kolla här på forumet) och den är enkel att anpassa.

Det enda jag inte har kommit över är att använda touch screen för att skriva sms, men det kommer. Och som har sagt på forumet förut, om du använder många funktioner, så kommer du att behöva ladda batteriet ofta.

Mattias

11. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är nöjd med mitt val av Tattoo. Mycket telefon/dator för pengarna. Har precis det jag behöver och ville ha samt att den är lagom stor.
    Skärmen är helt ok kanske lite smått om man ska skriva en massa på den men fungerar ju att använda baksidan av en penna att trycka på tangentbordet .
    Kameran är väl ingen höjdare men den följer med i priset så att säga.

Använder min Tattoo till följande.
    Musik
    Radio ( en stor fördel att det är en "äkta" radio)
    Internet
    Mail
    Facebook
    Sync av kontakter och kalender
    Lite spel typ Suduko,kort och Jewels
    Alarm
    IP-telefoni
    GPS
    och till sist ett program som heter Andando för att logga mina promenader och i framtiden löpningar ( hoppas jag)

Tips när du ska välja telefon.
    Sätt först vilket belopp du kan tänka dig betala.
    Fundera på vilka funktioner du måste ha
    sen är det bara att börja från den enklaste telefonen och vänta på att du når den telefonen som har allt du vill ha.

Mitt val som du vet hamnade på Tattoo som jag kände gav mig mest för pengarna.
    har haft den i en månad och den är fortfarande lika rolig att leka med.....

12. jogu

jogu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack allihopa för alla bra svar, det har verkligen hjälpt. Det blir nog en tattoo någon gång i januari iaf. Har egentligen inte hört något väldans negativt som ska få mig att ändra mig..

Tack igen!