Ang. YouTube och Google+

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 11 augusti 2015.

1. Droid55

Droid55 Guest

Angående detta https://swedroid.se/sokjatten-separerar-google-och-youtube/

Kan man eller kommer man kunna skapa kanaler som inte är kopplade till Google+ sidor?

Hittills har jag bara kunnat skapa en YouTube-kanal med min Google+ profil eller skapa en annan kanal som kopplas till en Google+ sida.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Gör det något om det finns en sida på Google+ kopplad till kanalen?

Hur det blir får vi se, men huruvida kanalen får en G+-sida eller inte bör väl inte påverka något. Om man inte är intresserad av G+ så låter man helt enkelt bli att använda den sidan som skapas till kanalen.

3. Droid55

Droid55 Guest

Ja, det gör det.

Jag gillar inte bli påprackad saker. Det gäller allt. Sidor som tvingar mig att ha ett Facebook-konto för bli medlem etc. går fetbort. Alltid trott att Google låter oss användare själva få bestämma vilka av deras tjänster vi vill vara med på. Så förhoppningsvis rättar de till sitt fel. Jag tror inte folk kommer använda Google+ mer eller vilja använda det genom att bli påtvingad det.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det är en väldigt stor skillnad på att du måste ha ett Facebook-konto för att använda en tjänst och att en kanal har en sida på Google+. Du behöver inte använda Google+ bara för att det skapas en sida till din Youtube-kanal. Den bara är där och kommer endast ha ett namn och en länk till Youtube. Inget mer.