Angåend Anovos status ärende?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dt33, 5 okt 2010.

  1. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    2 026
    Mottagna gillanden:
    593

    MINA ENHETER

    Anovo mottog den 24/9 och sen dess har endast en status uppdatering.

    Information om ärendet
    Beskrivning av nuvarande status: Vi har skickat produkten för reparation på en annan serviceverkstad
    Ordern skapad: 2010-09-29 10:40:10
    Senaste statusändring: 2010-09-29 10:40:00
    Anlände till servicecenter: 2010-09-29 10:40:00
    Ärendets tillstånd: Arbetet tillfälligt avbrutet
    Produktkategorikod: 2525
    Modell: DESIRE
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka

    Min undran är, ifall nån varit med om detta förrut, att dom skickar iväg till annan service verkstad och tid detta kommer att ta nu?
     
  2. Huge

    Huge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig tidigare sett att Anovo skickat en telefon till en annan verkstad. Men jag tror att du inte skall vara ledsen över det. Du har nog snarare dragit en riktig vinstlott. Nu finns det ju en chans att den verkligen blir reparerad på ett korrekt sätt.
     
  3. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    2 026
    Mottagna gillanden:
    593

    MINA ENHETER

    Ledsen är jag inte, utan bara undrar hur lång tid det kommer att ta innan får tillbaka telefonen och efter läst alla skräck historier, är man orolig hur telefonen kommer se ut när får tillbaka den. Så länge jag får en fullt fungerande telefon tillbaka, utan en skråma och 2-3 veckor väntetid kan jag stå ut med.
    Vet nu iallafall att dom skickade den vidare till Anovo Kristinehamn service verkstad.

    Dom svarade på mina 2 mail iallafall:

    Ditt ärende har blivit mottaget och en medarbetare kommer gå igenom ärendet och återkomma till dig inom kort. Här nedanför följer information om ärendet.

    1 mailet:
    Tänk på att behålla ärendenumret i subject/ärende-fältet i din mailklient så vi kan sammankoppla ditt ärende.

    Ticket ID: SAG-988461
    Ärende: Ordernummer: SOS:5534180
    Department: Service Nacka
    Priority: High
    Status: Open

    Anovo Nordic AB

    2 mailet:
    Hej,

    Tack för Ert e-mail.

    Vi har registrerat Er service hos verkstaden den: 29/9.
    Enheten beräknas bli påbörjad inom kort. Den beräknade servicetiden är på ca 1-2 veckor.

    Ha en bra dag och tack för att Ni kontaktade oss.

    Blev lite överraskad att dom svarade mailen i samma dag och då folk säger att dom aldrig svarar i email tillbaks.
    Ska bli intressant hur dom åtgärdar mitt problem med knapparna Meny blir Home - Sök blir Tillbaka.
     
  4. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    2 026
    Mottagna gillanden:
    593

    MINA ENHETER

    Jaha, då var telefonen skickad tillbaka till mig och då undrar jag mitt problem är löst. 2 veckor tog det från 24/9 - 07/10

    Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad
    Förhandsbokningsnummer: 129834
    Ordernummer: SOS:5534180
    Ordern skapad: 2010-09-29 10:40:10
    Senaste statusändring: 2010-10-07 15:40:00
    Anlände till servicecenter: 2010-09-29 10:40:00
    Ärendets tillstånd: Slutfört
    Referens: ANO129834
    Produktkategorikod: 2525
    Modell: DESIRE
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka
    Aktivitetsbeskrivning: Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Din produkt har genomgått ett funktionstest.

    Mitt problem var Meny - agerar som Home och Sök - Tillbaka. Både problemen kunde lösas genom slå lätt på knapparna och då får jag upp Meny och Sök som vanligt

    Det jag undrar över är vad dom menas med senaste mjukvaran? Hade froyo update1 och återställde tel innan skickades in.
     
  5. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Brukar vara en "standardtext".
    T.ex. jag skickar in mycket datorer för garantirep till HP. När de kommer tillbaka
    så står det alltid "uppdaterad med senaste bios" oavsett vad de gjort. T.ex
    kan de ha bytt tangentbord och ändå uppdaterat Bios. En sorts "service".

    Troligen har de fixat glappet för dig och sedan läst in senaste mjukvara och
    funktionstestat den.
     
  6. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Anovo är alltid lika roliga att läsa vad de har gjort.
    Har en kund som skickade in sin dator på service....

    Kunden får meddelande 2v efter att service är klar, hämtar ut kartongen....
    Öppnar.... Tom låda..!! :-D
     
  7. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått exakt samma status på Anovo "Vi har skickat produkten för reparation på en annan serviceverkstad" efter att jag skickat in min telefon för tredje gången.

    Ringde därför HTC i Sverige och fick reda på att i de fall Anovo skickar telefonen vidare så skickas de till HTC UK service center.
     
    Last edited: 8 okt 2010
  8. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Förmodligen så får de inte lov att laga HTC-lurar, utan de tar enbart in dem, sedan skickar vidare de till en annan verkstad.....
     
  9. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    De fick säkert lov, men efter en anstormning av missnöjda kunder
    har säkert htc dragit i bromsen och sagt "Ni får ta in mobiler, men inte
    repa dem. Istället skall de skickas på ER bekostnad till Uk så vettigt
    folk som vet hur man skall göra får hantera dem" :)
     
  10. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    2 026
    Mottagna gillanden:
    593

    MINA ENHETER

    Inte säkert att det är på det viset, kan vara dom skickar den vidare till annan Anovo verkstad och bästa är maila och fråga hur det ligger till med ditt ärende.
    Min skickades bara vidare till Anovo Kristinehamn.
    Nu iallafall har jag fått tillbaka telefonen och dom fixade verkligen mitt problem och utan ett ända skråma på telefonen.

    Det dom gjorde var:
    Level 0 accessory swap, DOA screening

    Vad det nu betyder?
    Är nöjd med mitt första besök hos Anovo, skicakdes igår, hämtade det ut idag och hoppas slipper 2 besök på lång tid framöver.