Angående detta om att Apple stämde Samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av Stefan-1987, 28 aug 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå! Nu har jag inte sådär jätte bra koll men rätta mig om jag har fel? Apple stämde Samsung pga att Galaxy Tab är för lik iPad och att Galaxy S1&2 är för lik iPhone? Jag såg ett klipp igår på det nya operativsystemet från Apple, iOS5. Och det var då en person som visade demonstrerade nyheterna och då såg jag att notifikationsfältet kan dras ned med fingret, precis som Android använt sig. Borde inte då Android gå in stämma dom för att ha snott deras ide?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Bara för att två funktioner liknar varandra så kan man inte stämma varandra för det. Det kan finnas mängder av anledningar till att en stämning inte är möjlig. T.ex. prior art, för enkel funktion, det är för stora skillnader mellan funktionerna (rullgardinen på iOS är mycket sämre implementerat än det är på Android...framför allt så finns det ingen indikator på att det ligger något där), inga patent eller patentansökningar m.m.

iOS5 är inte nytt utan det har funnits väldigt länge. iOS6 är den senaste versionen som är ute i beta och som iOS Developer kan man ladda ner det. Jag har dock inte testat det än. Jag tyckte det strulade så när jag körde betan för iOS5 och det var inte så mycket nytt och kul att nyttan uppvägde strulet.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

även om apples stämningar är jävligt irriterande och förstör mer än det gör nytta så får samsung skylal sig själva. Dom har hånat apple under lång tid och lekt osårbara så det var lixom bara en tidsfråga innan den skulle hända något. Nu har dom iaf fått en näsbränna och har faktiskt bara sig själva att skylla.

4. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Google har ju skickat in ett patent på notifikationsfältet, men det har inte blivit godkänt än. Men vi får väl se vad som händer när/om det sker.

5. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

6. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER