Angående extra-batteri

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Sethai, 27 apr 2011.

1. Sethai

Sethai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur brukar folk göra om de vill ha extra batterier till sin telefon? Då telefonens batteri inte räcker så otroligt många timmar (som alla andra moderna telefoner med trevlig skärm) är jag sugen att ha ett extra batteri eller två i fickan om man t.ex. vill dra ut med båten eller ska ut i skogen några dagar.

Jag har hittat batterier på Ebay bland annat men det står ofta "works almost as good as original!" och liknande vilket gör mig rätt osäker. Alla heter ju så klart "Sony Ericsson Xperia Neo original battery" även fast det kanske är en billig kinesisk kopia med sämre livslängd och inte lika många mAh. Vet ni kanske en försäljare som har rent mjöl i påsen eller några andra tips?

Jag är själv osäker och min Neo har snart kommit fram till mig, därför frågar jag er telefon-geeks om er hjälp! Ni får ursäkta mig för möjliga övertramp och regelbrott då jag är ny här.

//Sethai

2. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag hr köpt tredjepartsbatteri till min X10 från Batteryupgrade och det funkar hur bra som helst. Det är på 2600. Vet att xperiablog.net tidigare testat batterier från Mugen och varit mycket nöjda.

3. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Man köper ett x-tra batteri från se själva och har det i fickan redo att stoppa in i telefonen när det behövs

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Man brukar få vad man betalar för är mitt motto ;)

Har köpt några ej originalbatterier till en gammal SE P1i jag hade tidigare men det var totalt bortkastade pengar. Fruktansvärt dålig kvalite på dom,dom höll knappt ihop ens så i det fallet var det bara bita ihop o köpa SE:originalbatteri helt enkelt.

Sen finns det säkert bättre "piratbatterier" men dom är nog få.

5. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Som jag skrev finns det bra batterier. Mugen är testat vad gäller X10 och noga redovisat i en blogg som heter xperiablog.net om den kanske är bekant? Men nu var det ett bra tag sedan. Det batteri jag köpte är alltså på 2600 medan Mugen är på 3600. Det blir ett större batteri och då följde det med ett nyy bakstycke till telefonen. Den är klumpig men det är mitt val.
    Det finns alltså tredejpartsbattrier av riktigt bra kvalitet. Jag VET.

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Och som du kanske såg skrev även jag att det finns säkert bättre piratbatterier men dom är få.

Det finns alltså piratbatterier som är rent skit. Jag VET ;)

Mitt motto är allafall att man får vad man betalar för........

Last edited: 1 maj 2011
  7. b7Tdi

b7Tdi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

man behöver inte extra batteri till Neo,mitt håller i ca 38-40h med "bra" användning"
    alltså wifi,mms,sms,samtal,lek,foto mm varje dag

8. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det är alltid svårt att jämföra bra användning, normal användning... Jag har en normalanvändning som innebär BT, flera timmar ljudbok, Spotify, inte så mycket wifi. Detta utöver mms, samtal och det du beskriver.
    När jag blir med Neo så får jag ju se hur min användning funkar. Det löser sig alltid.

Last edited: 3 maj 2011