Angående Internet

Diskussion i 'Allmänt' startad av eastlin, 7 feb 2010.

1. eastlin

eastlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är Ny med detta angående android..

har tänkt o köpa en Hero kanske lite gammal men håller måttet!

bara en snabb fråga angående internet vi säger om ja e på hotspots och hemma på Trådlöst nätverk.
    om man ex går ut på stan kopplas då ditt wlan om till 3g så du surfar för en kostnad? eller ska man ha ex taskkiller o stänga av Browsern och sedan är de lugnt?

2. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det går att ställa in utefter vad du föredrar. Men mitt råd till dig är att skaffa ett abbonemang med en fast kostnad på internet. Konstant uppkoppling är halva grejen med android.

3. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hehe men då förstår ja tänker inte ha nått abonnemang hehe köper telefonen direkt och laddar telefon efter behov då har ja fått svar på frågan. vill ju inte att telefonen ska dra pengar när man är ute på stan bara för att man inte stängde av browsern.

4. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är ju inte bara browsern som använder internet dock. Det är andra program som vill kolla efter uppdateringar och liknande i bakgrunden. Men se bara till att stänga av mobilt internet i inställningar så ska det vara lugnt.

5. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

aha, Tackar för svaret! då blir de väl en liquid eftersom folk säger att den e lite outdate.
    och liquid är bättre det enda man saknar är sense :(

6. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

De billigaste fastkostnads-varianterna för internet med kontantkort som jag känner till är:

Telenor drar 59:- / månad från kontantkortet om du beställer fast internet, då är dock hastigheten begränsad till 384 kb/s.

Telia tar 69:- / månad med sitt "Mobilsurf Alltid", då får man 6 Mb/s men hastigheten begränsas till 120 kb/s om användandet överstiger 0.5 GB/månad.

Precis som de andra säger rekommenderar jag verkligen att du skaffar någon form av fastpris-abbonemang. Det är trist att känna att pengarna tickar när man använder telefonen och det är ännu mera trist att inte använda telefonen så som den bör användas.

m v h Henrik

7. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag laddar också efter behov men efter två månader utan fritt internet valde jag att köpa till telenors fritt internet för 59:- i månaden som dras direkt tycker helt klart det är värt det.