Ok så då har man rootat telefonen, nu undrar jag hur man gör med partitioneringen av SD kortet. Har ju förstått att man går in i boot screen och gör det där. Men vad ska man välja? Hur stora ska de vara? Sen vad för SD kort ska man köpa? Är det en väldigt stor skillnad på ett Class 2 och ett class 6. Mvh ontrose.
Köpte ett Class2 igår, tycker mobilen har blivit lite segare sen dess. Vet inte om den cachar på minneskortet eller om det är nån app jag kan ha installerat senaste 24 timmarna ..
Class 2 rekommenderas inte om man kör A2SD. Då kan tydligen det mesta krångla. Skulle inte rekommendera lägre än 6, men även 4 kan vara ok för A2SD. Om du inte kör en ROM med, eller program som ger dig möjlighet till, A2SD så borde det inte spela så stor roll vilken hastighet kortet klarar, förutom att det kan gå lite segare att kopiera då förstås.
Btw.. hur byter man en partitionerad SD-kort!? Har en 2 gigare som jag partitionerade i samband med att jag gick över till CM 4.2.5 men jag tror jag tog en allt för liten partition (128mb... men ca 1,5g syns i windows) så jag tror att jag kan få ont om plats eller skriver den i internminnet när det är fullt på SD-kortets partition?
Nej har inte installerat något på kortet .. Aja, får omstarta och ta bort lite apps, se om det hjälper.