Angående telenors fri surf 30 dagar vid 200kr tank

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av pete, 30 jul 2011.

1. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Hur var det med det här nu igen, när man tankat 200 kr kör man bara på och surfar hejvilt eller ska man in på mina sidor och lägga till fri surf (utan att något debiteras), vill ju ogärna betala för en "extra" månad...

Tänkte om något vet och är här vid denna tid, annars blire till att höra efter med de imorgon.

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Om någon undrar så skulle det bara vara att tuta och köra i 30 dagar utan att behöva lägga till några extra tjänster.

3. lungre

lungre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har testat ett par dagar nu oxå och det stämmer, ingen kostnad för mobilsurf. Synd bara att det är så f*****nnat slött! Max 0,150Mbit/s har jag kommit upp i enligt Bredbandskollen (testat flera ggr olika tider och platser). Köpte ett kontantkort för att utvärdera Telenor då vi har problem med att 3G-samtal bryts på våra Telia-abb. Inga problem med brutna samtal än så länge men som sagt mycket seg surf :(

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Aj då. Om man kör med deras tilläggstjänst för 69:-/mån blir det 1 Mb/s och jag har mätt upp att det verkligen blir den hastigheten, även med bara tre av fyra täcknings-staplar. Dock verkar det som om de drar den månadskostnaden alla månader, även om man tankar med 200:-.

m v h Henrik

5. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Hastigheten kommer inte bli högre med detta föreslagna paket då hastigheten är 1 Mbit/s även i grundsurfen du får för 200 kr utan Telenors närmsta mast är antingen inte uppgraderad till Turbo-3g eller kraftigt överbelastad. Bara att testa vidare med fler operatörer om snabb data är viktigt!