Ångest - Vilken ska jag köpa? Legend vs Desire

Diskussion i 'Hero' startad av infexis, 29 mar 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tja grabbar, jag har värsta ångest nu när jag ska uppgradera mig från Hero.
    Har varit o tittat o känt på en Legend häromdan, och jag blev bokstavligt talat kär <3<3 världens snyggaste telefon :)
    Men jag kan inte nu bestämma mig hur jag ska ha det, Legend eller Desire.. jag e lite gran en freak när det gäller sånt här... jag behöver inte en ghz cpu men bara för att det finns så vill jag ha det.. så snälla hjälp mig jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ha :(

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

1 GHz? Fan heller! Inte när dual-core 1.5 GHz är på gång. Gud vet vad som därefter väntar runt hörnet... ;)

Last edited: 29 mar 2010
  3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Visst är Legend snygg. Dock känner jag själv inte för att betala för den minimala uppgradering det innebär. Jag skulle absolut köpa en Desire. Utan tvekan.

4. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Desire skulle jag nog ta, eftersom den är bäst, i slutändan så tror jag att man stör sig mer på att mobilen presterar "dåligt" än att den är ful :P

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Skulle jag inte haft min Hjälte nu så skulle valet varit betydligt svårare. Men att gå från Heron (med legendrom :) ) till Legend för en kostnad på förmodligen flera tusen kr känns inte som nått jag kan motivera. Visst den har bättre specs än Heron men inte så mycket bättre att det ska vara intressant att byta upp sig för det priset.

Problemet jag ser med Desire är att den är större än Heron. Även om det är marginellt vill jag inte ha nått större än Heron. Jag tycker helt enkelt att storleken är perfekt för mig.

Som det ser ut nu så kommer jag inte uppgradera till varken Legend eller Desire. Det ska bli spännande att se vad som kommer från HTC i höst. Det kanske blir efterföljaren till Legend som blir min nästa.

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok, alltså blir det Desire.. frågade precis morsan också om råd och hon röstade på den :D
    Nu har jag bara två frågor till er:

Kommer den i silver i sverige överhuvudtaget?
    Vilket abbonemang blir bäst/billigast med den telefonen?

Edit: har snokat runt lite på nätet och det verkar som att Tre's abbonemang 399 verkar vara bäst..
    Telefonen gratis och använd hela beloppet... hur bra är inte det? :P typ ett kontantkort som man fyller med 399 spänn! och telefonen gratis! :D är jag helt fel ute eller är detta verkligen bästa abbonemanget för oss pryltokiga? :D

Last edited: 30 mar 2010