Angry Birds på Hero?

Diskussion i 'Hero' startad av Pryltokig, 11 nov 2010.

1. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag laddade ner Angry Birds till min Hero, men hälften av gångerna jag startar spelet så kraschar det och när jag väl får igång det så är det otroligt laggigt, går inte att spela! Varför är det så? Är Herons processor så klen att den inte klarar ett så simpelt spel, eller vad beror det på?

2. bjoer751

bjoer751 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är en kombination av saker.
    Dels är inte spelet så simpelt som du tror, dels har Rovio primärt utvecklat det för nyare enheter än Hero (snabbare CPU, gärna med separat GPU), och dels är Heron inte den bästa spelmaskinen som finns.

Att det kraschar vet jag itne vad det kan bero på, har själv inga sådana problem.
    Version 1.3.5 gick ganska bra att spela på Heron, förutom att vissa texturer inte syntes, men nya 1.4.2 är helt omöjlig att spela - det är fantastiskt långsamt. Trist, att ett spelföretag som Rovio inte kan tänka sig att supporta Heron (och andra, liknande, enheter) med ett läge med enklare grafik och färre saker som händer runtomkring.

3. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Upptäckte samma sak.. nya versionen är ospelbar :(

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ok, tråkigt iallafall... Tack för svar dock! Skall väl ändå snart unna mig en ny mobil, men väntar på nästa generation, helst med en grym kamera... :-)

5. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo.. jag är bunden 1½ år till.. så får se vilka slags mobiler det finns då ^^

6. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan ladda ner Angry Birds, men inte installera. Någon som har lösning?

7. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vänta tills de släppt en låggrafiksversion, som de kanske skulle göra, är i dagsläget helt omöjligt att spela på hjälten :)

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag spelar utan några större problem med min Hero.....både med Elelinux Special Edition samt med senaste sence-froyon.

Sen kan det då behövas en liten rensning av startade/rullande appar/processer innan man startar Angry Bird !