Angry Birds Rio kommer endast till Amazons App store

Diskussion i 'Spel' startad av Jörgen_1, 14 mars 2011.

1. Jörgen_1

Jörgen_1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Klippt från phandroid:It’s begun, folks. Amazon’s app store is starting to gain traction and now they’re attracting one of the biggest game developers in the mobile market – Rovio. They’ve announced that their Angry Birds Rio title – a companion game to the animated movie – will launch exclusively in their app store.

In Angry Birds Rio, the original Angry Birds are kidnapped and taken to the magical city of Rio, where they eventually escape their captors and set out to save their friends, Blu and Jewel- two rare macaws and the stars of the upcoming Fox motion picture, RIO. From the creators of Fox’s blockbuster ICE AGE motion picture franchise, RIO debuts in theaters worldwide on April 15, 2011. Angry Birds Rio will launch with 60 dedicated levels, with more content to follow via app updates.
    Angry Birds Rio will be available for download on Android phones and tablets at amazon.com/angrybirds.
    http://phandroid.com/2011/03/14/ang...ore-ad-free-versions-of-original-seasons-too/

2. Ceder_78

Ceder_78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Löjligt.. Vad är det för fel på market nu helt plötsligt?!?

3. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Exakt. Jag gissar på att försäljningen inte ens kommer att vara i närheten av det som det skulle ha varit om spelet hade sålts på market.

Spelet lär bli löjligt dyrt 50 spänn eller 99 spänn?

4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    +1

Sent from my ARCified X10i with CM 7.0 RC2 2.3.3 Gingerbread

5. Mardagg

Mardagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den kommer lanseras på Amazon Appstore först för att sedan gå worldwide på Market

6. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Källa?

7. Mardagg

Mardagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

då vet jag vad min nästa mobil kommer bli om android fortsätter med dessa fragmenteringar...

9. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Smart sätt att introducera sin nya market. Hoppas de lyckas då konkurrens alltid är bra för oss konsumenter.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Android är ingen person.
    Det är ingens fel om nu Amazon har gett Rovio ett sockrat bud. Det är som alla andra säger bara bra med konkurrens. Förhoppninsvis kan flera stora utvecklare och spel från iphone portas över då de utvecklarna ser möjligheterna med fler aktörer på försäljningsmarknaden.

Jag är en av de som tror att monopol inte gynnar någon mer än företaget som har det...

11. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    vafan.. lyckat NOT

12. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Folk är för himla goa ibland :-)

Först gnäller alla om att Market har för dålig kvalitétskontroll och att Apple gör ett bra
    jobb på den fronten. Ni gnäller att sökfunktionen på market lämnar en del i övrigt att önska.
    Säkerheten är låg etc etc.

Nu ska Amazon släppa sin butik som de ska kontrollera apparna och släppa högkvalitativt
    material som ska vara mer säkert och tillföra det som kanske Google Market saknar.

Vad händer då? Då börjar Ni pipa?! Hur vill Ni ha det ? ;-)

För min del ser jag fördelar:

Ny mer kontrollerad marknad där jag kan känna mig mer trygg i kontroll.
    Ökat konkurrens vilket Google MÅSTE arbeta för att ta igen.
    Google har gjort stora ändringar på Market på senare tid men fortfarande dräller det
    för mycket skärp där och med en stor aktör som tar sig in kommer de behöva visa ett
    mervärde osv osv.

Hur vill Ni har det?

Jag tycker det är utmärkt!

// A

bombay gillar detta.
  13. Jörgen_1

Jörgen_1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Artikel idag i Mobil om A.B Rio och A.appstore:Som ett av de första erbjudanden i sin app-butik kommer Amazon att sälja den nya Rio-upplagan av det finska succéspelet Angry Birds. Spelet kommer till en början enbart att kunna köpas via Amazon för att senare även bli tillgängligt i Android Market. Även tidigare Angry Birds-varianter kommer att kunna köpas i annons-fria version hos Amazon.

I början av januari började Amazon ta emot appar från utvecklare och ”under 2011” var det enda besked som man då gav om när försäljningen skulle starta. Angry Birds Rio bygger på filmen Rio, som ska ha premiär den 15 april, med största sannolikhet kommer app-försäljningen alltså att inledas inom de närmaste veckorna.

För användarna kommer en väsentlig skillnad jämfört med Android Market vara att alla appar granskas innan de blir möjliga att köpa. Oavsett hur väl Amazon lyckas med att attrahera utvecklare lär alltså utbudet bli betydligt mindre än i Anroid Market, men å andra sidan kommer nog många användare att uppleva det som en fördel att slippa stöta på skräp-appar av olika slag.

För utvecklare blir prissättningen den största skillnaden. Utvecklarna kan visserligen bestämma vilket pris som Amazon ska ta när man börjar sälja appen och får då 70 procent av det ursprungliga priset.

Amazon förbehåller sig dock rätten att sänka priset efter hand och då är utvecklarna garanterade motsvarande 20 procent av det ursprungliga priset. Lyckas man optimera prissättningen kan slutresultatet säkert bli större inkomster för många utvecklare, utan att de själva behöver lägga tid och energi på prisjusteringar.
    http://www.mobil.se/nyheter/amazon-forst-med-nya-angry-birds-1.419696.html

14. Ceder_78

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jaha då kan man ju glömma de fina dagarna med angry birds som gratis då.. Ser ju ut som Rovio iom lanseringen via amazon kommer börja ta betalt för Angry birds :cry:

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Det har såvitt jag hört och vet varit planen egentligen hela tiden. Anledningen till att det släpptes gratis var för att Rovio ville att så många som möjligt skulle få tillgång till den. Nu finns väl market i fler länder (vet inte om amazon ska släppas i de som inte har tillgång till paid apps än).
    Förstår inte varför det skulle vara så dåligt att den har gått till betalapp. Då är det väl ganska roligt att kunna visa sin uppskattning "lite mer".
    Det känns att dagens Android-användare är lite för pirataktiga och ogillar att betala hur stor eller liten än utvecklaren(na) är, men det är en annan diskussion.

Jag gillar det hela med en app store som kontrolleras, (obs - inte censureras).

16. Ceder_78

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej jag har inga problem med att betala för mig.. Bara det att man blivit bortskämd med "gratis" angry birds :teeth:

17. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag ser fram emot att köpa dem så jag slipper bry mig om att stänga av datatrafiken hela tiden.
    Äntligen!

18. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

19. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har verkligen inga problem att betala för en app.
    men nu har de ju lagt den så enbart USA kan ladda ner (än så länge).

Finns väl vägar förbi det problemet också antar jag med att fejka sitt ursprungsland?

20. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag antar att Rovia fick till en väldigt bra deal med Amazon. Tror dock inte att det var ett så smart move då många kommer att börja se på andra möjligheter att få spelet..