Angry Birds Rio problem

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Chilaq, 12 maj 2011.

1. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tjena.
    Är det bara jag som upplever att spelet plötsligt crashar? Det är inte Tvingad stopp som gäller utan spelet crashar helt utan förvarning.
    När jag då återställer den från TitaniumBackup så funkar den igen. Men, efter ett tag, händer det igen. Då avinstallerar jag och laddar ner den på nytt från market men då går det inte att installera den.

Lösningen är att koppla mobilen till datorn, utforska sd-kortet och radera(kopiera till datorns skrivbord innan) mappen: .android_secure
    Efter en reboot så kan man installera den igen. Men efter ett tags spelande så händer samma sak igen.

Är det ett vanligt problem eller finns det en permanent lösning?
    Tacksam för svar

Last edited: 12 maj 2011
  2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Har faktiskt inte hänt mig, men får du möjlighet att "rapportera" kraschen så kan du se vad det blir för stacktrace (en lång text av vad som skett).

3. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nej spelet bara slocknar. Det känns som att telefonen inte orkar köra spelet. Samma sak kan hända med andra appar och spel, men det är inget som stör mig längre(!). Men just angry birds strular otroligt mycket. Har testat installera dels från market och dels från tredje part.

Tanken har slagit mig att göra en total återställning för fjärde gången men det känns verkligen inte nyttigt att göra det så fort något strular. Värt att notera är att problemet med spelet inte förekom i början utan började efter uppdateringen till v10b. Sedan dess har jag återställt mobilen 3 ggr.

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

ok, jag måste fråga.. du använder _INTE_ någon form av task-killer ELLER juice-defender?

5. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nej nej nej. task killern sög för mycket soppa från batteriet. ja kör utan.

Jag gjorde precis en hard reset, nu vill den inte installera spelet. Måste hem och koppla till datorn och radera den där secure mappen.

EDIT: Nu funkar angry birds, men frågan är hur länge.

Tråden kan tas bort

Last edited: 13 maj 2011