Anmälla frågot ang android inför mit kommande mobilköp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av davidsson, 29 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fundera på ny mobil men har lite frågor.

1.Kan man ställa in olika alarm (behöver ett par på morgonen)
    2.Är det lätt att ”råka” stänga av larmen?
    3.Kan man editera/läsa word ecel filer?
    4.Kan man läsa acrobat?
    5.Finns det G-mätare (tror det heter så)
    6.Finns det bra Gps program? Pris?
    7.Hur bra är Gpsen?
    8.Hur är kameran inne och ute?
    9.Hur är ljudet?
    10.Hur är motagningen?
    11.Hur är det att skriva på telefonen?
    12.Läste någonstans att man inte kan ändra ringsingnal/sms signal/alarm singnal
    13.Finns ju olika versioner av android uppdatera alla tillverkare sina eller är det beroende på tillverkare?
    14.Hur viktigt är det att kolla vilken version telefonen har.

Skriv gärna vilken telefon ni har när ni svara.

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

kan svara lite enkelt hur liquiden funkar men även android rent generellt när det gäller dina frågor

1. ja du kan ställa flera alarma oberoende av varandra.

2. vet inte hur du definierar att "råka" stänga av alarmet men det poppar upp en ruta med 2 alternativ på default alarmappen , snooze och dismiss.
    Sen får du avgöra själv hur enkelt det är att "råka" stänga av.
    Finns en del alarm som du kan ställa in att de kräver att du löser mattetal av enklare slag innan du kan stänga av, Även att du måste låsa upp mobilen

3, inte riktigt hundra på det men med documents to go ska du kunna läsa excel och pdf filer. För att editera dem krävs ofta en fullversion vilket oftast kostar.

4 se svar 3

5 finns en accelerometer som känner av hur du lutar telefonen, om det är det du menar med g-mätare vet jag dock inte

6 finns gratisversioner upp till appar som kan gå på några hundralappar. finns bra recensioner i appsektionen för just gps appar

7 svårt för mig att säga hur bra den är iom att jag sällan använder mig av den. Funkar det lilla jag använder den iallafall :)

8 hur bra kameran är hänger helt på mobil och om den har t.ex led. generellt är ju att kameran är klart bättre ute i ljusare förhållanden

9 här hänger det också på mobil faktiskt och även en del på vilken slags rom man kör och svaren kan variera mkt även för samma telefon.

10 se svar 9

11 på liquid som har en 3.5" skärm upplever jag inte större svårigheter att skriva.

12 det är klart man kan ändra det :)

13 det fins i nuläget 43 versioner enkelt sagt 1.5, 1.6, 2.0 och 2.1
    1.6 och 2.1 är väl de som används mest och när det gäller uppdateringar från operatören så är den minst sagt usel om man bortser från Nexus one.

14 man kan klara sig ganska bra på 1.6 faktiskt. Men nu skulle jag nog inte köpa en telefon som inte har 2.1. Även här kommer svaren variera lite beroende på vad man tycker helt enkelt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.