Annan "launcher" isf "Sense" ?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av crf_niklas, 15 aug 2011.

1. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Hejsan min kompis har köpt en Galaxzy S2 och har laddat ner en Launcher som heter "Launcher Pro" eller något liknande detta gör telefonen mycket snyggare, jag undrar om jag kan ladda ner den till min Sensation? eller måste man "roota" då`? Upphävs garantin ifall man lägger in Launcher Pro?

// Niklas

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Inga problem med att testa en sådan launcher på din Sensation. Om du samtidigt drar hem appen home switcher så kan du smidigt växla mellan sense & andra launchers.

Jag kör själv launcher pro på min Desire S...

3. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

:)

Tack för snabbt svar, Detta inkräktar alltså inte på någon form av Garanti från HTC?

Läste att om man rootar å lägger in annan launcher så kan det bli problem.

Mvh Niklas

4. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det inkräktar inte med någon form av din garanti. Bara att byta launcher bäst du vill! Använder själv launcher pro och är nöjd. Finns ju massa andra som ADW osv och testa också om du är sugen. Du behöver inte roota för att installera launcher pro, bara och tanka från market.

Lycka till :)

5. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Rootning och ändring av ROM kan bli problem om man inte lyckas återställa allt vid garantiproblem.
    Byte av Launcher kan du göra hur mycket du vill utan problem. Det är egentligen bara ett program som lägger sig över orginalet.
    Testa dig gärna fram vilken Launcher du gillar bäst, några som jag själv testat och är att rekommendera är Go Launcher, LauncherPro och ADW. Av dessa så upplevde jag Go Launcher som lättast att ställa in men LauncherPro med snyggaste inställningar.

6. crf_niklas

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Okej tack skall ni ha mycket hjälpsamt forum.

Ha det gött på er.

Mvh Niklas

7. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag kör också med Launcher Pro, men då och då händer det att telefonen blir lite fuckad (tror inte det har något med Launcher Pro att göra) och glömmer bort att jag ska köra Launcher Pro istället för Sense.
    I Home Switcher ändras det automatiskt från Launcher Pro till Sense, och det spelar ingen roll om jag sätter LP till default, för när jag går ur Home Switcher och går in igen står Sense som default.
    Efter x antal reboots så är ordningen återställd igen.
    Någon som vet vad det här kan bero på?
    Inte så värst sugen på en systemåterställning då det tar sån jävla tid att ställa in allt så som man vill ha det igen.

8. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Provade att dra hem både Launcher Pro och Home Switcher förut för att se hur det var. Fungerade iofs bra men personligen gillar jag Sense bättre, så jag avinstallerade båda igen. Hade jag haft en SII och inte en Sensation hade det definitivt varit mer intressant.

Hur som helst så avinstallerade dom och då dök följande problem upp:
    1. Varje samtal ut påbörjas i högtalarläge istället för telefonläge.

2. När man tar fram samtalsmenyn så ligger det som standard en genväg till samtalslistan till höger om knappen [Ring-Avsluta], nu blev den bytt mot en genväg till navigering.

Jag har inte listat ut hur jag ska få tillbaka standardinställningarna ännu, men jag hoppas det går utan att göra en fabriksåterställning.

Last edited: 15 aug 2011
  9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Testat att bara starta om telefonen? Ibland kan det räcka om man fått tokigheter efter avinstallation av en app.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Stromma gillar detta.
  10. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Det var det första jag provade, och då det inte hjälpte så småsvor jag för mig själv och trodde att jag skulle åka på att återställa igen.

Så lite halvdesperat rensade jag alla data under HTC Sense och startade om igen, och den här gången plockade jag ur batteriet en stund med, och då ordnade det till sig. Fick visserligen organisera upp startskärmarna och byta bakgrundsbild igen, men det är ju snart gjort som tur är ;)

11. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Körde Launcher Pro på min Desire.

Nu har jag bytt upp mig till en Sensation och läst om att Launcher Pro funkar skit med dual core-telefoner. Minnet läcker. Och utvecklare har tydligen övergett Launcher Pro. Någon som vet mer om detta?

Jag ogillar inte HTC Senese, jag älskar det. Det jag gjorde med Launcher pro var att jag bytte ut dockan längst ner och ställde in så att det fick plats fler ikoner i höjdled på hemskärmarna.

12. fred_l

fred_l Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört launcher pro på min sensation men bytte tillbaka till sense ganska snart då det tyvärr inte flyter lika fint som sense gör... Tycker dock att sense är rätt bra även om jag saknar en del funktionalitet från lp...

13. svenphone

svenphone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro
    Platta:
    Galaxy tab A 2019
    många verkar ha lite problem med LP just nu. varför inte köra ADW istället. det fungerar helt klockrent på min desire s!

14. difference

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Verkar som det är mest problem med dual core-lurar. Får se... Gillar som sagt Sense. Bara dockan och antal rader för ikoner jag gillar att ändra...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

15. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag kör lp med sanslöst fint flyt på min Desire S, klart bättre flyt än de sensation jag testat som inte alls flöt som väntat med sense 3.0.

Jag reserverar mig för att man kanske löst det med uppdateringen..

16. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 183
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    LPP har sackat efter rejält på sista tiden. Inga uppdateringar av intresse på skitlång tid. Han har twittrat nyligen att han jobbar på den nya omskrivningen "varje dag" men det vete fan alltså. Den skulle ju först ha varit släppt i Januari typ. Sen höll han ju på heltid med UberMusic som vart klar ganska nyligen så nu har han väl ingen ursäkt längre att inte arbeta med LPP.

Dock har den sackat efter så pass mycket så jag tycker GO Launcher är ett mycket bättre val även om LPP är svår att överge pga dess widgets. Men dess widgets är också det enda som gör den så åtråvärd i min mening. Andra launchers har bra mycket mer möjligheter till inställningar. Tror faktiskt aldrig jag kommer gå tillbaka till LPP nu när jag har sett ljuset på andra sidan.

LPP har ju dock bra flyt i alla dess screen transitions vad jag minns. Det har dock inte GO Launcher tyvärr. Bara "default" samt "wave" och möjligtvis "bulldozer" som till synes flyter på i 60fps när man byter skärm.

Last edited: 16 aug 2011
  17. ekli

ekli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Konstigt att alla verkar ha så mycket problem med LP, jag har alltid tyckt att det flyter på bättre än Sense på min Sensation (även efter senaste OTA-uppdateringen). Jag har dock fått pilla lite i inställningarna för att bli helt tillfredsställd.

Inställningar i Launcher Pro

Transition effect, Elastic scrolling, High quality scrolling etc är avaktiverade
    Memory usage = Very Low
    Opening speed = 10 (i både App Drawer och Screen Previews)
    Minimum scrolling speed = 100

Inställningar i TouchScreen Booster (finns på Market, egentligen avsedd för Samsung Galaxy S)
    Sensitivity = 0
    Duration to register touch = 0
    Minimum motion = 0
    Motion filter = 99
    Multi-touch points = 5
    Super Optimized

Övriga inställningar
    Jag har avaktiverat strömsparfunktionen och felrapporteringen till HTC.

Efter detta försvann även problemet med responsen på skärmen (läste om allt detta i ett par trådar på XDA, var annars?). Allt flyter på extremt bra i menyerna nu, i princip ingen fördröjning alls. Man kan ju tycka att man inte ska behöva krångla såhär mycket för att bli nöjd med en såpass kraftfull telefon som Sensation, men huvudsaken är att allt blir bra i slutändan. Dessutom kan det ju vara lite småkul att experimentera i inställningarna ibland :) Det är säkert några som redan har tipsat om detta, men en gång extra skadar ju inte ;)

perkarn gillar detta.
  18. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Alla har inte problem, förvånansvärt många bara. Är också förvånad över det?

Som jag skrev tidigare så tycker jag att det jag testat av sensation & sense 3.0 inte flyter på bra alls, sämre än sense på min Desire S.

Jag är grymt nöjd idag & har bättre flyt i LPP än go launcher på min DS, sense flyter också bra men känns lite tråkigt i jämförelse.

ADW launcher har jag aldrig testat, borde kanske göra det?

19. ekli

ekli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har varken testat Go Launcher eller ADW Launcher faktiskt, Launcher Pro fungerar som sagt såpass bra att jag inte lär byta än på ett tag (om ingen ger mig en riktigt bra anledning förstås).

20. difference

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: