Fråga: Annan röstbrevlåda för okänt/dolt nummer

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mangethegamer, 19 sept 2012.

1. Det är så att jag undrar om det är möjligt att sätta upp en annan röstbrevlåda för de idioterna som ringer med okänt/dolt nummer?
    En helt annan röstbrevlåda alltså som bara "aktiveras" när den känner att det är ett okänt/dolt nummer. Den vanliga röstbrevlådan ska fortfarande finnas kvar för de som inte ringer med dolt/okänt nummer.

Jag är alltså inte ute efter att bara blockera samtalen, utan att helt vidarebefodra samtalen.

Och innan någon säger något så har jag använt sökfunktionen, men hittade inget som tillfredställde mig.

mikaelgo gillar detta.
  2. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En sån vore ju grym!!

Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2

3. none

none Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nått sånt skulle jag lätt kunna betala 100 spänn för......

" Hej ! Du ringer från dolt nummer så du kan snacka med min telefonsvarare som jag aldrig lyssnar av, se till att ditt nummer syns så svarar jag.....Hej då "

4. Men precis! Men man tycker att det redan borde finnas. Jag kan se att det skulle kunna finnas en marknad för såna tjänster.

5. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Tyvärr är det ju så att många företag har så att det blir dolt nummer. Exemplevis när min fru ringer från Landstinget Dalarna, blir det så.

6. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag undrar om inte Tasker kan fixa det?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Om inte annat så går det väl att skaffa ett extra abonnemang och vidarebefodra alla sådana samtal till det? Lite svårt att få meddelande om när det kommit något nytt på telefonsvararen möjligen.

8. Jive

Jive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alla med dolt numer behöver ju inte per automatik vara idioter.

Det kan ju vara akuten, polisen eller räddningstjänsten om vill underrätta dig om att en anhörig varit inblandad i en olycka. Till exempel...

9. Polisen har inte ringt med dolt nummer, inte som jag har erfarat i alla fall.
    Och är det så att räddningstjänsten ringer med dolt nummer tycker jag det är skumt. Statliga myndigheter SKA gå att identifiera när de ringer.

Men fortfarande, det är ofantligt många företag (telemarketing) som ringer mig och jag vill bara slippa dem. Det ringer kanske 2-3 per dag.

10. mickes

mickes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Jag är ganska säker på att alla som ringer bakom en växel får dolt nummer.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

11. Men det är ingen som har en bra lösning annat än att fixa ett separat abonnemang?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Nej, det varierar en hel del. En del får dolt nummer som du säger, en del får direktnumret och en del får numret till växel.

13. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en del kontakt med sjukvården för tillfället och de ringer alltid med dolt nummer med. Finns nog fler av de lite mer känsliga kommunala/statliga ställena som har det.

14. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om man fixar en app för det så är det bara att implentera en funktion där man kan välja att alla samtal som är dolda går direkt till telesvaret eller efter x signaler så slipper ni moralbråka om vilka viktiga som ringer med det eller inte.

Hur som helst, det finns ett program som heter Call något, de är ett program som ger dig en ersättande telefonsvarare.

Vilket innebär att ett program som filtrerar alla samtal som är dolda eller okända till en annan svarare inte skulle vara något tekniskt problem. Däremot så tror jag nog inte att det är något som man skulle vilja utveckla och erbjuda gratis till en massa människor om det skulle kosta pengar, vilket jag antar att det gör att sätta upp dessa funktioner.

Jag vet inte hur det fungerar med de här programmet som erbjuder egen telefonsvarare annat än att jag testat det i ett år och det fungerade bra och hade utökade funktioner över den som följer med abbonemanget!

Nu är det här bara spekulationer från mig.

15. fridde

fridde Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du har ett till abonnemang med t.ex. bara kontantkort, ett gsm-larm eller nåt, så går det ju att koppla till det numrets mobilsvar där du har ett surt meddelande.
    Tror dock att det måste vara samma operatör för att den vidarekopplingen ska funka. Numret brukar vara mobilnumret + några siffror till.

Vill du absolut lyssna av ibland, så brukar det ju gå via nåt annat nummer har jag för mig...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 22 sept 2012