Anovo har bytt Flexkort på min DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av AndyInternetGuru, 19 jan 2011.

1. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Hej folket.

Jag har haft problem efter senaste uppdateringen (volum-knappen vägrade fungera, skrap i headset endast under samtal, batteritid försämrad) så jag skickade den till Anovo.

Nu står det äntligen "Till slutprov" (den lämnades in i butik den 4:e jan) vilket borde vara att den snart är klar.

dock blev jag nyfiken på något annat:

"Aktivitetsbeskrivning: Bytit flexkort. Test OK. "

"test ok" borde ju vara bra ;) men någon som vet vad dom gjort när dom "bytt flexkort" ? Orkar inte maila dom, tog 4 dagar att få svar när jag mailade sist för några dagar sen.

2. AndyInternetGuru

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
  3. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Test ok betyder inte ett skvatt när det kommer från ett företag som Anovomupparna!

mbs gillar detta.
  4. eriic

eriic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

"Test ok" behöver bara betyda att mobilen ser okej ut. Alltså ett visuellt test av mobilens utsida. Det kan fortfarande vara fel på den när du fått tillbaka den.

5. Typ

Typ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Test Ok betyder enligt anovo att telefonen gått igenom deras funktionstest, vilket innebär att dem pluggar inte den till en dator och kör ett test program, står det ok på deras skärm är telefonen ok..

Men dem kollar aldrig fysikt på telefonen och testar den med sina egna händer, därav är det väldigt troligt att det kan vara fel på den när den kommer tillbaka.
    Jobbar innom service för elektronik och detta händer ALLT för ofta

6. Crookshanks

Crookshanks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Instämmer med ovanstående, jag hade en tidigare HTC-modell inne på service hos Anovo och den kom tillbaka TVÅ gånger med samma fel. Trots det stod det "test OK" på pappret som följde med tillbaka. Tredje gången lyckades jag få eländet utbytt och sedan funkade det.

Originalfelet var att telefonen hängde sig hela tiden, och det är helt otroligt att Anovo kan skicka tillbaka telefonen och påstå att den är "lagad" när en minuts handhavande av den skulle ha visat att den INTE är lagad.

Så, "test OK" betyder inte ett skvatt. Det som hjälpte till slut var att bli riktigt fly förbannad....

7. AndyInternetGuru

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jag jobbar för en mobiltillverkare, och vet att Anovo blandar bra insatser med mystiska nybörjarfel. Men den fungerar bra nu med hårdvaran så hoppas dom gjorde rätt denna gång.

Det enda som felar är att batteriet drar ur fort än. Det gick från 100% till 84% på 6 timmar i natt, trots att jag använder Quick settings och stänger av all wifi/3G data. Förr (innan uppdateringen) så drog den max 1-2 procent över natten. Blir att kolla in batteritråden för att hitta boven i dramat. (USB debugg är ikryssat)

8. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

HTC Sense som ligger och synkar konstant kanske? Testa ta bort kontot och se hur det funkar.. Var en bov för mig efter senaste uppdateringen iaf

AndyInternetGuru gillar detta.
  9. AndyInternetGuru

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Upptäckte att sync-ikonen på "LinkedIn for Sense" var på (inte snurrandes dock) men den var på och sync-tid stod som 21:46 igår kväll. Tog bort den och Sense-kontot så får testa.

Tack för tipset, hade inte ens tänkt på att titta där faktiskt...haha..

Last edited: 24 jan 2011