Fråga: ANOVO service center? vad ska jag göra nu?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 3 nov 2011.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag fick min SII skickad till Anovo för reparation av den hackande kamerainspelningen och rosa fläcken.

Tydligen var den bara inne och svepte förbi en sevicebänk, för knappt inkommen
    till dem står nu på servicemeddelande:

"Felen i beskrivningen kunde ej återskapas under test. Retur utan åtgärd."

Vadfan är de helt dumma eller? Jag skickade med filmer som hackade, skickade med länken till yotube där både rosa fläcken och ryckningarna kunde ses.

De verkar inte ha testat speciellt väl..

Vad ska man göra i detta läget? Jag accepterar verkligen inte dessa fel.

2. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker du skall lägga in ett klagomål till samsung på fairshopping.se om detta, länka också till dessa youtube clip.
    Har ett annat problem med sporadiska omstarter så har också skrivit in ett inlägg där: Fairshopping.se - Omstarts problem Samsung Galaxy S2
    Nästa steg du bör ta ( om detta inte hjälper) är att kontakta din konsument ombudsman/vägledare i din kommun, även när du pratar med denna bifoga dessa filmer.
    Man skal inte behöva stå ut med fel på en så pass dyr telefon tycker jag iaf, tyvärr är dom flesta för lata för att at tag i problemet, och detta utnyttjar återförsäljarna väl.
    Lycka till

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Samsung har inget med Anovo att göra? Det är väl Anovo han ska klaga på, eller i värsta fall vända sig till butiken, och samla gärna på dig bevis som du kan visa chefen.

Jag kollar alltid innan jag köper ifall butiken har Anovo som service verkstad, eftersom de är de sämsta som man kan ha att göra med.

4. UKG

UKG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Undviker Anovo eftersom de, av egen erfarenhet, är helt inkompetenta. Använder mig av Mobilbyrån istället, snabb service & mkt kompetent personal!
    Mobilbyrån > Hem

5. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På vilket sätt har Anovo inte med Samsung att göra?
    Anovo är en auktoriserad service verkstad av tex Samsungs produkter, då har dom också "utbildning" på deras produkter.
    Lika så om det gäller fel som dom inte kan hitta/reparera efter som dom gör standard tester, då borde dom kontakta tillverkaren (Samsung) om detta och rådfråga.
    Säger Samsung att det är inget fel, eller det känner vi inte till vad skall då serviceverkstaden göra ?

Om Anovo i detta fall inte kan reparera mobilen måste ju han klaga hos tillverkaren som utger Anovo till en auktoriserad verkstad, han har ju även bevis på detta (filmerna på youtube).
    I detta fall borde ju Samsung ta tag i detta om meddela Anovo om HUR dom skall åtgärda detta.

6. Droid76

Droid76 Guest

Anovo = problem.

De har repat sönder en mobil, pajat display på en, dragit sönder skruvar, returnerat utan åtgärd, bytt till en likadan fast annan färg osv, osv.

Mina andra prylar blev inte bättre behandlade.

Pratade med Samsung om det och de sa "tyvärr finns det inga andra serviceställen i Sverige, så vi kan inte annat än beklaga"

Viewsonic (monitor) och Nokia gav upp och gav mig helt nya produkter efter ett antal reklamationer och klagomål på Anovo.

SÅ HÅLL ER BORTA FRÅN ANOVO!!

7. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja ANOVO verkar vara helt borta. Jag har mailat dom 2 gånger nu och frågat vad som pågår, men får bara orelevanta svar..

När mobilen kommer tillbaka ska jag först prata med SIBA o se vad de säger.

8. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vet ni om telenor/Sony Ericsson har anovo, då min mammas x10 pris tangentbord inte funka på vissa ställen men dom så ätt den funka fint!

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

9. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jahapp, nu har dom skickat min mobil till fel person. Den är redan utlämnad o kvitterad av nån annan.

JÄVLA SKIT ANOVO!!

10. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    va fan de är ju bra! Då får du ut en ny av Anovo :eek:

11. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Vem vill ha en telefon av anovo? Det lär ju vara en med ännu mer fel än den han lämnade in...

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

12. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är inte tillverkarna som avgör vilka verkstäder som ska användas, det är butikerna som avgör detta, så du får alltså fråga din butik, och vilka de använder.

alex97k gillar detta.
  13. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hade fel, var lite snabb där tror jag.. Det verkar som personen som löst ut den jobbar på siba, men jag tycker det är konstigt att jag inte hört nåt från dom ännu.

14. Droid76

Droid76 Guest

Granska den noga i butiken och reklamera fel direkt!

15. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jo det ska jag göra, trots att inget är gjort med den. Men siba har fortfarande inte hört av sig o sagt jag kan hämta den. I morgon den 10e är det exakt en vecka sedan den löstes ut av dom.

16. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Och jag har fortfarande inte hört nåt från SIBA. Nu har det snart gått två veckor sen de hämtade ut den.

Det var en kille som ringde den 10e o sa att de "snart" kommer att höra av sig om att jag kan hämta den. Den 10e var det en hel vecka sen den kom tillbaka från verkstaden ju.

17. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag åkte in till SIBA, de hittade den efter en stund, de trodde jag fått meddelande om att den kunde hämtas.. suck.

Men den skulle ju iväg igen, nu skrev killen på siba till anovo att han inte kunde förstå hur de kunde missa felet. Så nu fick jag mess om att "reservdel" är beställd. Så jag hoppas de menar hela kamera delen nu då.

18. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har anovo bytt kamera-delen , så det ska bli intressant o se resultatet när jag får tillbaka den.

19. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Nice eller äntligen.berätta gärna om hur de går bägge du fått den.

20. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hämtade mobilen idag och har test spelat in lite kortare videosnuttar nu. Den är MYCKET bättre nu, men ändå inte 100%.

En videokamera ska ju låsa frameraten på 23.976, 24, 25, 29.97 eller 30, sen ska det varken vara en halv frame mer eller mindre för att följa video standarderna.

Nu ligger den väldigt nära antingen 30 eller 25, men fortfarande inte exakt.
    Så de fruktansvärda ryckningarna jag hade är nu borta, nu är det bara nån liten enstaka ibland.

Om man inte VET om kameran ska välja 25 eller 30 vid inspelning är det ju omöjligt att redigera ihop 2 olika klipp.

Så jag vet inte hur jag ska göra nu, driva det vidare eller nöja mig.

Så jag skulle vilja att fler personer testar som jag gjort:

spela in både 1080 och 720 med original kameraappen, med och utan blixtljus, i lite skummare belysning och i dagsljus, panorera bilden OFTA. Det syns ALLTID mycket tydligare vid panorering.

Använd det enkla programmet "mediainfo" på pc för analys (bara att högerklicka på mediafilen och välja mediainfo) och läs av frameraten.

Last edited: 26 nov 2011
    alex97k gillar detta.