Problem: Anovo- utdömd telefon pga fuktskada- bild

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ltfrebac, 10 aug 2012.

1. ltfrebac

ltfrebac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Har en Anovo-utdömd S2:a, se bild. Forumets samlade expertis, ser detta ut som en självklar fuktskada? Grejen är den att telefonen ser ut som ny, använd av 65-årig dam, legat i handväska i princip jämnt och hon svär på att telefonen inte varit i kontakt med vatten. Telefonen fungerar förutom att mottagningen kommer och går var 30:se sek ungefär.

Bild:http://www.anovo.se/repairimages/6563864_1.jpg

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

På de flesta telefoner finns tydligen vattenskadeindikator, dvs en liten papperslapp med prickar av tryckt vattenfärg på. Om prickarna har skarpa kanter är den inte skadad men är prickarna suddiga eller helt utsmetade så anses telefonen tydligen skadad. Exempel http://www.ibreakityoufixit.com/shop/water-damage-indicator-samsung. Har du hittat den?

3. ltfrebac

ltfrebac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittar vad jag tror är 1 indikator precis bredvid/under USBkontakten. Den indikerar ingen fukt.

4. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

alla hatar anovo, verkar som om de skyller allt på fukt. men det finns ju andra garantiverkstäder. rekommenderar verkstaden på hornsgatan i stockholm, de verkar justare. (minns inte vad de heter men googla upp det) jag lämna in en galaxy s med definitiv fuktskada (svett) i somras. Fick den lagad utan avgift på garantin. det var andra gången jag var där, och första gången var det inte heller några problem (men minns inte problemet den gången, det var länge sedan).

5. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Anovo (och andra stora "reparatörer") får in så pass mycket telefoner att de struntar i att kolla väldigt många och säger "Fuktskadad" direkt.

Vet detta då jag haft vänner som jobbat där.

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag har sagt det förut och jag säger det igen... MOBILBYRÅN! :D :cool::cool::cool::cool::cool::cool: