i konsumentköplagen som man kan läsa på internet står ju dessutom:
Tvingande lag
Konsumentköplagen är en i huvudsak tvingande lag. Det innebär en stor fördel för dig som konsument eftersom
det betyder att näringsidkaren inte får ger dig sämre villkor än vad som står i lagen.
Sexmånadersregeln
Säljaren ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Ett fel som visar sig inom sex månader antas vara ursprungligt. Men alla fel som visar sig inom sex månader är inte säljarens ansvar. Säljaren är inte ansvarig för felet om han eller hon kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Ett fel är inte heller ursprungligt om du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller ha vanvårdat varan. Felet kan även bero på att varan har kortare hållbarhetstid än sex månader. Då är inte heller säljaren ansvarig.
För fel som visar sig efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel
låter enligt mig konstigt om en fuktskada skulle kunna ge min isp rätt att avsäga sitt ansvar när formulering i könsumentköpslagen är skriven som den är.
Det känns ju som att jag är en given vinnare om jag måste ta detta till tingsrätten, baserat på vad jag har läst, eller vad säger ni?
ska iallfall kontakta
tele2 idag eller imorgon, och påpeka 6månaders regeln.
känns som det här är nånting för kvällspressen att sätta sina tänder i

Click to expand...