Anovo varslar

Diskussion i 'Allmänt' startad av PatrikS, 10 aug 2011.

  1. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

  2. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Så som alla klagat på Anovo här på forumet får väl detta ses som en positiv nyhet. Eller?
     
  3. Droidoptimus

    Droidoptimus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    Ja o nu kommer servicen ta ännu längre tid än innan.. skitbra!!!
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 159
    Mottagna gillanden:
    2 289

    MINA ENHETER

    Det svåra är ju att avgöra om det blir bättre av att skicka den utomlands eller ej. Bara hanteringen av telefonen gör ju att reparationstiden ökar då den ska skickas tur och retur långtbortistan eller vart det nu blir.

    Självklart hoppas jag på förbättring,förbättringspotentialen är ju enorm på det
    på det här området eftersom Anovo nästan alltid gör nya fel vid reparation.
     
  5. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Ja men nu kanske folk får tillbaka sina telefoner Lagade och hela i alla fall.
     
  6. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ingen större förlust imo
     
  7. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nope. Jag skickade iväg min gamla HTC Hero till England och fick tillbaka den på en vecka i lagat skick i måndags. Vem behöver Anovo när det finns alternativa ställen?
     
  8. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Alltid trist när företag i Sverige varslar. Synd att det inte satsade på anställda och anläggningar så de kunde behålla kontrakten och gett oss konsumenter bra service.
     
  9. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Som Gus säger, synd att ett svenskt företag varslar, aldrig kul när någon förlorar sitt jobb.

    Sen att vi kommer behöva använda ett utländskt företag istället lär ju inte göra någon skillnad. Det gick exakt 26 dagar från det att jag skickade in min telefon, till dess att jag fick samtalet från Anovo och informationen om att den var fuktskadad.
    Att posten kommer ta 1-2 dagar längre till utlandet stör inte mig alls, då har de fortfarande 20+ dagar på sig innan de blir sämre än Anovo.
     
  10. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skitföretag varslar. Hade hellre sett hela skiten gå i konkurs istället.
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Kul! Utomlands! Nu kan man ju lika gärna kontakta t.ex. Samsungs huvudkontor direkt istället. Om en telefon tar 3 veckor att laga NU så lär det ju dröja från och med nu.
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 449
    Mottagna gillanden:
    2 199

    MINA ENHETER

    Visst, tråkigt OM det kommer ta längre tid. Något jag antar att det kommer att göra som de flesta här.

    Det jag funderar över är om detta är enbart för att de är för dyra och tillverkare har valt att använda andra kunder eller om ägarna helt enkelt vill öka förtjänsten genom att sänka sin arbetskostnad. För det känns inte direkt som de som styr över Anovo bryr sig om slutkonsumenten utan enbart bryr sig om förtjänst. Antar att det är anledningen till att det finns så extremt många skräckexempel och nästan varenda person har negativa upplevelser pga Anovo.