Anovo

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Swericsson, Nov 19, 2010.

1. Swericsson

Swericsson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan man lita på Anovo? Ja lämnade in mobil på mobilbyrån som tydligen valde att skicka den vidare till det där skitföretaget. Enligt flashback är det kraftiga överpriser, repade skärmar, nya fel osv. när mobilerna har blivit "lagade" på anovo. Nu efter 3 dagar så står det nånting om att dom inte kunde hitta något fel på den och att dom skulle beställa en ny mobil som kommer vid obestämd vid tid.
    Har någon någon aning om det går på garanti? Det är väl 1 års garanti på allt och med tanke på x10 kom ut i typ mars 2009 så borde det ju inte kosta något?

2. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Den kom ut mars 2010. Så det borde du ha :)

Sent from my X10i using Tapatalk

3. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
  4. grief

grief Senior Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Finns flera Facebook-grupper som gillar Anovo :)

Anovo är skräp utan dess like dessvärre. Sämsta företaget jag någonsin arbetat mot, notera att jag inte skriver med.

5. xMarson

xMarson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min mobil där i 3 veckor nu och dom har beslutat sig att via tre leverera en ny telefon till mig. Tog för lång tid att hitta en s.k SWAP så förhoppningsvis levererar tre ett helt nytt paket, men det tror jag inte. Hade varit skönt med nya lurar för dom orkar jag inte skicka på lagning också.

10 dagars leverans på telefon efter att detta beslut tas, har gått 4 nu. Så nästa vecka måste jag få min telefon. Det är grymt saknad!

Edit: Och poängen som jag skulle skriva var att du kommer antingen få en rekonditionerad telefon och behålla din gamla baklucka + batteri eller få en ny via garantin av dem du köpte den av.

6. delofson

delofson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan säga så här. Sony Ericsson har som egen policy, att har en service tagit mer än 30 dagar, så kan man reklamera servicen gentemot serviceföretaget, i detta fall Anovo. Då har man rätt till ett nytt sales-kit.. med andra ord, helt ny telefon i förpackning. Detta skall dock göras via den återförsäljare ni lämnat in den, som i sin tur för reklamationen mot SE. Om jag nu minns rätt (2 år sen jag sluta på phone house) ska då Anovo som i exemplet skicka ut ett nytt sales-kit till återförsäljaren, som i sin tur överlämnar det till kunden.

Samt SE har två års garanti på alla sina telefoner. Ett år på tillbehör, detta gäller även tillbehör som följt med sales-kit.

Steg för steg
    - Mer än 30 dagar på service?
    - Kontakta den ÅF du lämnat in telefonen hos
    - Dom skapar en reklamation mot SE, inväntar besked (brukar kunna ta en dag)
    - En godkänd reklamation skickas från ÅF till Anovo, som plockar fram ett Sales-Kit och sänder det snarast till ÅF
    - Du hämtar ut nya telefonen från ÅF

Har inte Anovo ett sales-kit, kan ev. ÅF beroende på hur vänligt inställda dom är, ge dig en från sitt lager, i väntan på att Anovo skickat ut deras till ÅF. Finns dock inget krav på detta, så be snällt och vänligt säljaren i butiken om det kan lösas på det sättet, deras lagersaldo kommer ju ändå att återställas genom att dom i så fall behåller sales-kitet Anovo skickar ut. Kom ihåg, inget krav från ÅF att göra så, men är du vänlig så får du mer hjälp.

Last edited: Nov 19, 2010
  7. Swericsson

Swericsson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för hjälpen alla ^___^ Fick ett mejl nyss där dom sa att det var gratis och att dom beställde en helt ny mobil (och med tanke på hur det verkar ha gått för andra så får man väl vara glad över att dom inte hittade nått fel på den gamla så att dom inte kunde förstöra den ännu mera när dom skulle "laga" den). Dock skulle det ta 5-10 till dagar, "när ordern var skapad" vad det nu innebär, de kan väl inte ta mer än 5 minuter å beställa en mobil? Dessutom skulle dom om jag förstod det rätt först få den nerskickad till Kristinhamn eller vad det heter och sen skicka tillbaka den till Stockholm till mobilbyrån där jag förmodligen ska hämta ut den.

8. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ju inte så mycket att göra med Desire, men jag kunde inte hålla mig.
    Sitter och kollar på nya PLUS och där slängde de fram en "case" där kunden
    Karin haft problem med sin dator som inte fungerar. Sedan har inte Dustin Home
    tagit sitt ansvar, men det jag tyckte var rolig var att datorn skickades till ANOVO!
    (stavades annovo på deras karta) och sedan kom datorn tillbaka med samma fel
    (känner vi igen detta? :) ) Tydligen har datorn gjort denna resan 3 gånger, med samma
    resultat (Något vi känner igen?)

Känns bra att felen inte bara gäller Desire, utan Anovo suger verkligen på sitt arbeta
    vad det än gäller. Synd bara att PLUS inte riktade sin koncentration på anovo, utan
    på dustin home.

9. grief

grief Senior Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Enligt den rätt korkade svenska konsumentköplagen är det säljaren som är enda part för kund, att sedan säljaren får förlita sig på helt okapabla servicepartners struntar lagen blankt i.