Anovo

Diskussion i 'Off Topic' startad av TookieDroid, 25 feb 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Finns det en/flera försäljare som t.ex. Onoff och elgiganten som inte skickar en reparationer av mobil till Anovo?

Last edited: 25 feb 2011
  2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag har för mig att de telefoner som är gjorda utav HTC skickas till Anovo, vilket företag du köper dom av spelar ingen roll, då HTC har valt Anovo som reparatör.

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Aha men jag ska köpa en LG O2X, hur tror du det är med dom? Tror du El Giganten skickar in dom till Anovo?

4. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

suck... Min mobil hamnade hos Anovo... 5Veckor där, blir sig aldrig lik.... De fixade inte dammet bakom glaset som de skulle. De kompletterade med skräp i högtalaren i stället.
    Mainboard byttes, men när jag fick telefonen glipade plasten på båda sidorna. På ena sidan kunde jag enkel klicka tillbaka den men på andra så kan jag inte. Resultatet blir att tangentbordet inte går att stänga riktigt med en massa vinglade av skärmen som resultat, plus ett härligt knakade ljud när man tar i mobilen.

Enligt deras "log" har telefonen gått igenom sluttest. Får känslan av att det innebär att inget hänger ut och att den får plats i returlådan... Min kan de i alla fall inte ha tittat på.

Tog bilder på mobilen ur alla vinklar innan jag skickade in den, ifall det som sas om Anovo skulle stämma. Nu har jag bevis på att det inte var fel på den innan, men jag vill ju inte skicka tillbaka den en månad till och få ännu mer fel???

Att mobilen aldrig kommer behöva kontakt med Anovo blev just ett krav på min nästa mobil....

suck......

5. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Fick samma kassa behandling med min Hero från anovo.
    4 gånger, sammanlagt 3½ månad med en gammal SE lur. (min egna, då phonehouse inte ville ge ut någon nyare...)

Inlämnad för att antennen i den gav med sig.
    1 gången telefonen kom tillbaka så var högtalaren kass, digitizern i sämre skick
    2 gången, högtalaren fortf kass, digitizern fixad men massa skit bakom glaset och listen runt skärmen intryckt.
    3-4 gången, högtalaren fortf.

så när jag fick tillbaka den så bytte dom ut hela mainboarden och högtalare, mikrofon mm.
    så invändigt var den en ny telefon, dock fler repor i metallen än när jag lämnade in den
    Orkade dock inte ta det då jag redan varit utan den för länge