Anovo

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid119, 1 februari 2013.

1. Droid119

Droid119 Guest

Vet att det finns om trådar om Anovo redan men alla är så ouppdaterade så skapade en ny. Iaf nu är det så i dagsläget har jag en HTC Sensation vilket jag är nöjd med fortfarande. SKickade in den till Deltaservice förra veckan och fick tillbaka den denna veckan. Efter två omstarter hittar jag ett utav mina tre fel.
    Dem har i princip bytt ut hela telefonen inne från. Jag ringde HTC fick beskedet skicka in den igen... Och anovo har jag haft så hemska ärenden med dock 5år sen.. Så beslutade att ringa deltaservice idag (1/2-2013) Då hänvisade dem mig till ANOVO!? Så fick tyvärr ringa siba där telefonen är köpt och be om en fraktsedel till anovo. Till saken är dem fortfarande lika sega inkompetenta som innan? Vet att dem är duktiga på att skylla på vatten eller fuktskada. Har ni några tips att "sätta till dem" om dem påstår att den är vattenskadad/fuktskadad ect?

2. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.516
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Är den vatten/fukt skadad så måste dem bifoga bildbevis, det där med att dem "påstår" att mobiler är fuktskadade är bara en ren myt, dem tjänar inga pengar på att säga att din mobil är fuktskadad, dem tjänar pengar på att reparera den.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

anova eller regenersis som dom heter eftersom anovo inte finns mer lurar ingen med att säga att något är fuktskadat. dom agerar helt efter de regler som telefontillverkarna sätter och att skylla på att något är fuktskadat när det inte är det är kontraproduktivt eftersom dom då inte tjänar några pengar.

Det som suger med det hela och det är nog telefontillverkarna fullt medvetna om är att det krävs nästan ingenting för att fuktindikatorerna ska slå ut. andas på telefonen i en öppning ett par gånger så har du en fuktskada... more or less.

4. Droid119

Droid119 Guest

Ah jo dem har bytt namn. Enligt deltaservice iaf dem i Kalmar att fuktindikatorerna iaf på HTC inte blir utlösta så lätt men vad vet jag. Iaf dem har bättrat sig nu? :)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

lätt och lätt en del är ju säkerligen bättre än andra men i regel är det inte speciellt svårt att åstadkomma. inte helt otippat är de telefoner som överlägset vinner reparationsligan de vattentåliga. Men det står väl i direkt anknytning till att folk då oftast är mer oförsiktiga helt enkelt ;)

6. Droid119

Droid119 Guest

Kan vara så :P