Anpassningsbar App för hemautomation?

Discussion in 'Applikationer' started by TpS, Feb 12, 2013.

1. TpS

TpS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har knåpat ihop ett system därhemma med vilket jag kan tända/släcka lampor, starta dator, TV m.m dels från min Logitech-kontroll och dels via ett web-interface.

Har använt mig av en Arduino UNO med tillhörande Ethernet-shield. Denna tar emot kommandon från nätet i stil med: https://us01.proxy.teleduino.org/api/1.0/328.php?k={KEY}&r=setSerial&port=0&bytes=bel1on%0D och tänder då t.ex lampa 1.
    Får då ett svar i browern som ser ut ungefär såhär: { "status":200, "message":"OK", "response":{"result":1, "time":0.20389199256897, values":(] }}

Det jag söker är en enkel App där jag kan skapa knappar själv som hänvisar till en specifik url. Dvs en knapp märkt "Belysning 1 på" som tänder belysning 1 med en viss URL, en knapp märkt "Belysning 1 av" som tänder densamma osv, osv.
    Om sedan svaret från enheten kan visas i en ruta eller liknande så vore det ännu bättre.

Har tänkt sätta mig och studera in Eclipse och försöka skriva detta själv men vill kolla av först om nån sett nån liknande app, känns onödigt att uppfinna hjulet igen... :P

2. ninjabear

ninjabear Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Är nog väldigt lätt att fixa i app inventor ^^

3. TpS

TpS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kom på det, sitter och påtar i det nu och var inte särskilt svårt att få ihop nåt som funkar.
    Återstår att skapa en hyffsad layout och sen får det duga :)