Fråga: Anroid fundering.

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av kanglou, 15 jun 2013.

1. kanglou

kanglou Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena! Har gått en längre tid och funderat på att testa anroid nu istället för iphone.Och tycker s4 verkar grym hur som hälst eftersom jag har mer eller mindre noll koll på anroid men finns det något liknande som I Cloude som apple kör?Tycker det är smidigt att man har en backup som synkar sig själv.

Ni får gärna skriva mera fördelar med anroid vs apple och är det s4 som gäller eller?

Tack Daniel.

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Samsung har eget, du har dropbox och Google drive..

Vad som gäller just för dig beror helt på vad du vill ha, behov, pris osv.

3. Mawnster

Mawnster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ditt gmailkonto är själva spindeln i nätet för kontakter, play store kommer ihåg vilka appar du har köpt, när jag skaffade s4an undrade Google om jag ville ladda ner alla mina appar som jag hade installerade på min förra telefon. Android har ju fler möjligheter för variation, du kan välja bland flera telefontillverkare, du kan installera olika launchers som förändrar utseendet på olika sätt, fler alternativ helt enkelt!

Samsung Galaxy S4

4. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Finns en massa olika alternativ till Android. Men vanligaste är Google egna som syncar i stort sätt allt.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

med iPhone synkas t.ex. bilderna du tar upp i iCloud så att du kommer åt dem via t.ex. din Mac eller din iPad utan att behöva göra någonting. Spelar du Fifa 13 på iPhone så kan du fortsätta på din iPad osv. Motsvarigheten i Android är antingen genom Google+ med instant photo upload eller som någon redan skrivit använda dropbox (eller Google's egna G Drive. Tror också det är pågång synk av spel upp i molnet så att om du byter enhet så ska du kunna fortsätta spela på den "nya" enheten osv.

6. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Yes synk av data i appar visade upp på Google I/O så ska väl komma igång med 4.3 och 5.0. Kommer såklart stödja gamla versioner till 2.2 tror jag.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 366
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    En stor fördel med iOS är synkroniseringen av apparna, all data synkas - alltså kan du lätt återställa din telefon från en iCloud-kopia och veta att dina inställningar för specifika appar osv är synkroniserat. Android sparar de appar du har laddat ner, men endast ett fåtal har stöd för att säkerhetskopiera programdatan.

Backupen som tas till iCloud innehåller även mer, ön vad man som standard kan ta back-up på i Android.

Sen finns det separata appar som kan ta back-up för Android, t.ex Dropbox som kan säkerhetskopiera bilder och filer du väljer att ladda upp.

Sen som redan nämnts är fördelar för Android så att du kan anpassa det mycket själv osv. Det finns också många appar, vissa av varierande kvalitet - men de flesta är bra. Har du dock en Mac, skulle jag rekommendera en iPhone tack vare samspelet de har. I och med iOS 7 och AirDrop men även för Apple Maps i nya Mac OSX som lätt klarar av att skicka en vägbeskrivning till telefonen, iMessage, nya tillägg till iCloud och även synkronisering av exempelvis bokmärken från Safari (ja, visst finns det med Chrome också).

Men du kan ju alltid testa och se va du tycker, för folks åsikter går ju isär - så enda sättet att få en uppfattning om vilket system som är "bäst" är genom att testa själv :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Last edited: 15 jun 2013
  8. kanglou

kanglou Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar för infon allihop,Känner att jag måste testa Anroid och en s4.Funkar det inte så får man väl gå tillbaka då.

9. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Android inte "Anroid" ;)

10. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag såg inte ifall någon nämnde detta, men när du köper en S4 får du 50gb gratis Dropbox som direkt synkar alla dina bilder och filmer :)
    Dock tror jag inte att du kan spara appar i Dropbox.

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER