Anroid-Roms.info

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Shimmy, 28 december 2010.

1. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjo

För ett tag sedan postade jag en site idé här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=22291

Siten har nu legat ute ett tag och jag har gjort lite smygreklam på xda-developers osv och det visar sig att det laddas ner rätt mycket från siten nu.

Jag har haft lite problem med automatiskt skapande av torrents men det verkar ha löst sig nu, siten skapar alltså en torrent och seedar det man laddar upp.

Nu behöver jag hjälp i form av feedback så klart, samt med att ladda upp nya ROM's, Jag själv övervakar städigt Galaxy S och HTC Magic ROM:ar på xda och laddar upp så fort det kommer något nytt.

Så, känner någon för att ladda upp lite rommar, regga er på siten och ladda upp :), och säg till om något verkar ologiskt!

www.android-roms.info

2. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

har testat ett antal ggr att lägga upp men får alltid

There were problems with the following fields:
    Teaser /tmp/stream,22921,0.zip is not recognized by the 'identify' command.

3. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hm, det var märkligt, det är en zip du laddar upp va?
    Jag har laddat upp en drös zippar men aldrig fått det där felet, men jag ska undersöka saken!

4. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ah, nu vet jag vad problemet är, du förösker ladda upp filen i "Teaser-fältet", det är tänkt att man ska ladda upp en bild där, om det finns någon, då hamnar den på förstasidan. Men du ska helt enkelt trycka på "New attachment" längst ner nästan, och ladda upp filen i formuläret som dyker upp..

Men jag inser att jag borde göra om formulären lite... förslag?

5. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har annars ett förslag, ser att vissa roms blir ouppdaterade, så då borde vem som helst, om användaren inte loggat in på ett tag eller så ändra de uppladdade romsen.

och att man borde bara namnge en rom i formatet "AOSPDesire" och inte "[ROM 2.2.1] AOSPDesire_1.6.3[720p|FM|2.6.35.6-BFS-BFQ-AXI-SVS-OCUV](18/10)"

6. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bra förslag bägge två..
    Vem som helst som är inloggad borde ju få ladda upp uppdateringar till rommar, men kanske inte ändra grunddatat.

Namngivningsstandarden är svår, tänkte att det skulle få växa fram lite med tiden, nu har jag egentligen bara kopierat trådtiteln på xda fast tar bort datum och versioner.

7. Forged

Forged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste säga att det var en riktigt bra idé där man förhoppningsvis kan få alla roms som finns ute samlade på ett och samma ställe.

Kommer definitivt titta till denna sida längre fram :)