Fråga: Anslut kontakt, vilka tjänster finns det?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Kemppe, 19 jul 2012.

1. Kemppe

Kemppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går jag in bland mina kontakter kan jag välja "Anslut kontakt" och på så sätt koppla ihop dem med deras användare på Facebook, Twitter, Skype, Linkedin och Google+.

Min fråga är vilka fler tjänster eller appar man kan länka ihop sina kontakter med. Jag är medlem (dock ej aktiv på alla) på en massa olika nätverk och jag gillar verkligen överblicken man får på vilka ställen man är vän eller ansluten med sina kontakter. Skulle verkligen gilla att kunna se i min telefonbok vilka av mina kontakter finns på instagram, msn, spotify o.s.v men eftersom man inte vet för än man installerad en viss app om det går att ansluta eller ej blir det lite drygt.

Så, vilka tjänster har ni hittat där man kan använda denna funktionen?

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Utöver dom du listade: Whatsapp, Exchange

3. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    ...men inget twitter!

Alltså, har kollat runt och Twitter finns inte med i min lista. Det verkar enligt en recension som att de helt enkelt har droppat detta :cry: Idiotiskt ju!

Eller är det någon annan som har ett bättre svar? Vill ju kunna koppla twitterkonton till mina kontakter!!

4. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Tror man kan lägga till "vänner" från träningsappen Endomondo också

5. Kemppe

Kemppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just det, hade lite problem med detta också i början. Man måste ladda hem en gammal version av twitter för att få detta att funka.

Ladda hem denna: http://www.4shared.com/file/NAD0OSu1/twitterandroid-105.html så funkar det. Går även uppdatera till nya versionen efter du har anslutit dina kontakter och funktionen finns kvar.

Har även hittat att officiella Hotmail appen går att knyta till sina kontakter. Har rensat så jag bara har kvar mina msn-kontakter på mitt hotmailkonto, så nu kan jag iaf se vilka av mina kontakter jag har på msn.

Ett nytt problem har dock dykt upp, man kan bara ansluta 5 olika tjänster till en kontakt. Med hotmailappen är det nu vissa av mina kontakter som är uppe i 6 olika tjänster. Har nu dubbla kontakter på några stycken av mina vänner p.g.a detta vilket är lite störigt. Hittar någon en lösning på detta för ni gärna hojta till, räknar dock med att det är ganska kört...