Jag hade tänkt ansluta min telefon galaxy s3 till min nyinförskaffade note 10.1 via kabel och på så vis dela internet till den(3g). Men fick då upp ett medelande om att plattan inte kände igen enheten och luren blir nu enbart ansluten som kamera och då går det ju inte att dela nät via usb Någon som vet om detta går att lösa? tycker ju att det borde gå speciellt när båda prylarna är från samsung. har senaste updatering på båda enheterna, telefonen kör dock android 4.1.2 medans plattan bara har 4.1.1 men de vore väl riktigt kass om det inte var bakåt kompatibelt.
men idén var ju att använda telefonen som ett 3g modem till plattan. är inte det möjligt? och hur skulle det gå till trådlöst isåfall?
Från Android 2.2 och uppåt så brukar WiFi tethering (stavning?) Finnas med, i HTC heter det WIFI surfpunkt. Funkar i galaxy w så det finns i s3 med.
Du behöver använda din telefon som en trådlös surfpunkt. Gå in på inställningar -> mer -> internet deln. och portabel hotspot sen blir det ganska logiskt. Anslut sedan din platta via WiFi till telefonen.