Problem: Ansluta till NFC högtalare

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Dusinn, 19 mar 2012.

1. Dusinn

Dusinn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte mig ett par Nokia Play 360, för att kunna använda till min GN, men när man touchar med mobilen så får man bara ett felmeddelande typ:

Okänd etikettyp
    application/vnd.bluetooth.ep.oob

Behöver man nån app för att ställa in grejer telefonen ska göra när man touchar högtalaren (vilket känns lite som om det motverkar hela syftet med NFC) , eller är det bara så att den helt enkelt inte stödjer de högtalarna?

2. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har för mig att parning bara funkar för Nokias telefoner, de kan dock ha gjort nån app för det till android men har för mig att när den kom så var parningen bara för nokia telefoner. Borde stå något om det in instruktionerna till den om det fungerar.

3. Dusinn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, tråkigt, får väl köra vidare på manuell parning, eller kanske skaffa lite nfc stickers..

4. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Du råkar inte använda något annat nfc program som kanske låser telefonens egna? Eller vilket program öppnade sig när du touchade högtalaren?

Har sökt lite på nätet men det verkar vara för ny produkt för att man ska finna något nyttigt, annars blir man ju lite sugen att köpa en.

5. Dusinn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nope kör inte nåt annat program, och det enda som öppnade sig var felmeddelandet, vet inte exakt hur det ska se ut när det fungerar.

Annars är ljudet bra i dom och så, köpte dem när cdon hade 50% på alla mobiltillbehör, så de va en schysst deal =P

6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Ladda ner appen NFC retag och se om du kan ställa in så att bluetooth sätts på när du nuddar högtalarens nfc..