Ansluta till W-lan

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Anders_A, Oct 11, 2011.

1. Anders_A

Anders_A Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Om man ska ansluta till ett W-lan t ex på ett hotell brukar man ju starta sin browser och bli redirectad till en inloggningssida där man anger User och PW.

Så icke med en LG-lur: I inställningar för nätverk syns hotellets wifi, men anges som Öppet. Där kan man alltså inte ange något User och PW.
    När browsern startas blir man aldrig redirectad till inloggningssidan, utan får bara upp ett meddelande om att sidan inte kan visas (naturligtvis, eftersom man inte loggat in).
    Min Asus Transformer fungerar f ö på exakt samma (kassa) sätt, medan kompisars Android-lurar (Ericson) fungerar som de ska.

Har jag missat nån inställning nånstans eller???

Anders A

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det funkade för mig på hotell i New York att logga in via en sida som jag blev redirectad till. Kanske inte hjälper dig så mycket men nu vet du att funktionen funkar i telefonen iaf.

3. Hellplant

Hellplant Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig har det funkat perfekt med öppna w-lan och webbinlogg förutom vid ett tillfälle och då löste det sig genom att ange adressen till inloggningssidan. Om jag inte minns fel så var det på ett Telia homerun nätverk.
    Men andra ord så kan det antagligen bero felkonfigurering av nätverket och hänvisningen till inloggningssidan.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk