Anslutningsfel 3G

Diskussion i 'Wildfire' startad av svensparv, 29 jul 2010.

1. svensparv

svensparv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde idag ett Surf abb. Har tidigare surfat på WiFi och det har funkat klockrent. Nu när jag ska försöka surfa på 3G så fungerar det inte alls. När jag ska ansluta så står den bara och tuggar och det händer ingenting och sedan står det anslutnignsfel. Har kollat Wiki så alla inställningar är rätt, har även startat om telefonen. Flyttar i helgen och kommer inte ha tillgång till fast internet :ehm: Hjälp mig

2. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem, pratade med Tele2(som är min operatör) och de kunde inte svara på ett skit.
    Jag löste det genom att ett par inställningar hade ändrat sig automatiskt. Kolla en gång till när du låtit den stå och tugga lite i Åtkomstpunktsnamn-menyn.
    Blev internet.tele2.se_off istället för internet.tele2.se och APN-typ blev default_off istället för default. Ändrade till det riktiga och sedan dess har det funkat kalas.

3. svensparv

svensparv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg nu att det stod defaultapndroid istället för bara default hehe :) fixade det nu startade sedan om telefonen och nu funkar det :D Hade låst mig på att jag hade rätt inställningar :) Tack så mycket!

Last edited: 30 jul 2010
  4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 620
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
  5. nilber

nilber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem, dock så står det redan "default" på APN-typ men det fungerar inte ändå, det står bara "anslutningsfel"

Jag har telenor och jag kör med denna APN:

Jag har också testat att sätta blankt på proxy och port utan resultat.

Jag har också provat att skapa en ny APN med internet.telenor.se, men efter jag sparat APN:en så kommer den inte upp i listan åtkomstpunksnamn

Någon som kan hjälpa mig, otroligt irriterande att detta inte fungerar

6. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När du skapar APN-inställningarna, klickar du på meny-knappen och sparar därifrån eller backar du bara? Prova det förstnämnda, låt den stå och försök ansluta. För mig tog det en stund innan den anslöts första gången.

7. nilber

nilber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jorå, jag sparar genom att trycka meny + spara.

Går det inte att skapa egna APN:er eller?

Jag har försökt att skapa en ny APN genom att gå till Mobila nätverk --> Åtkomstpunksnamn --> trycka meny --> Nytt APN.

Där fyller jag i detta:

Name: Telenor Data
    APN: internet.telenor.se
    MCC: 240
    MNC: 08
    APN type: default

Sedan trycker jag meny + spara

Sedan återvänder jag till listan med Åtkomstpunksnamn, men där finns nu inte min nyss skapade APN, vad är felet?