Antalet appar i olika versioner?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av frol41, 3 nov 2009.

1. frol41

frol41 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Vi har lite problem med att hitta någon konsekvens i antalet appar som syns i Marketen mellan olika Android-versioner samt att få våra appar att visas i t.ex. 1.6.

Någon som har koll på hur detta är? Vi har ställt lägsta version till 1.5 men ändå syns det inte i 1.6-markets, varken uppdaterad Dev-phone eller nya Tattoo som jag fick testat idag.

/Fredrik

2. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett problem jag stött på är att skyddade applikationer inte är tillgängliga på ADP1. Detta är "by design" vad jag förstått. Jag hade stora problem med det när jag körde original-rom. Med cyanogenmod så funkar det dock bättre verkar det som.

Det så kallade "skyddet" har visat sig vara ganska värdelöst. Bevisligen hindrar det inte spridning av applikationerna.

3. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För att de ska synas så måste du göra visa ändringar i AndroidManifest.xml. Om du vill att de ska synas för Tattoo måste du även lägga in <supports-screens>.

Det här är vad jag gjorde för sthlm traveling. Fick bekräftat tidigare idag den är synlig för Tattoo.

Lägg till targetSdkVersion attribute till uses-sdk. Här ställer vi in att vi kör mot 1.6 (4) men min är 1.5 (3).

HTML:
    <uses-sdk android:minSdkVersion="3" android:targetSdkVersion="4" />
    Lägg sedan till följande för att stödja alla typer av skärmar.

HTML:
    <supports-screens
      android:largeScreens="true"
      android:normalScreens="true"
      android:smallScreens="true"
      android:anyDensity="true" />
    Sen kompilerar jag på 1.6 SDK:n, detta ska fungera så länge man inte kallar på några 1.6 specifika API.

Här är hela manifestet för STHLM Traveling.

http://github.com/johannilsson/sthlmtraveling/blob/master/AndroidManifest.xml

Last edited: 3 nov 2009
  4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Tackar för det tipset. Verkar fungera när jag testar i emulatorn... förutom lite andra fel som jag skapar en ny tråd för :)